Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1202
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorწერეთელი, მარიka
dc.contributor.authorპავლიაშვილი, გიორგიka
dc.date.accessioned2019-12-25T08:50:41Z-
dc.date.available2019-12-25T08:50:41Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1202-
dc.description.abstractThe Master’s Thesis analyzes the history of the development of sports journalism in Georgia and its modern state. The study uses social research methods - discourse analysis and content analysis. It should be noted that the research is interdisciplinary in nature. Sports journalism is analyzed from different angels- journalism history and theory, as well as from the angle of culture. Special attention is paid to the theoretical aspects of contemporary media studies, as well as trends in journalism in the context of globalization. Moreover, some important concepts are pinpointed - convergence, multimedia, transmedia, hypertextuality, etc. The paper analysis "new media" and the modern state of internet media development and future prospects. The study shows that these categories are important and relevant media systems in Georgia and in the world, generally. The thesis analysis the sport as a public and socio-cultural phenomenon and focuses on the history of its establishment on the example of the world and Georgia. The role of sport and sports journalism in the context of nationalism and identity are especially interesting nowadays. Such approach indicated that sports and sports journalism in Georgia reflected the tendencies of nationalism too. The research also provides special attention to the development of sports journalism in Georgia, Georgian sports editions as well as print and online editions. Finally, within the framework of the Master’s Thesis, a special survey was conducted, 5 respondents (sports journalists, media manager, president of the federation, etc.) were interviewed. The interviews are analyzed with the help of the content analysis method and in the end conclusions are proposed.en
dc.description.abstractსამაგისტრო ნაშრომში გაანალიზებულია სპორტული ჟურნალისტიკის განვითარების ისტორია საქართველოში და მისი თანამედროვე მდგომარეობა. ნაშრომში გამოყენებულია სოციალური კვლევის მეთოდები – დისკურსის ანალიზი და შინაარსის/კონტენტ ანალიზი. აღსანიშნავია, რომ კვლევას აქვს ინტერდისციპლინური მიმართულება. სპორტული ჟურნალისტიკა გააზრებულია სხვადასხვა პოზიციიდან როგორც ჟურნალისტიკის ისტორიისა და თეორიის, ისე კულტურის კვლევათა პოზიციიდან. ნაშრომში საგანგებო ყურადღება ეთმობა თანამერდოვე მედია კვლევების თეორიულ ასპექტებს, ასევე ჟურნალისტიკის განვითარების ტენდენციებს გლობალიზაციის კონტექსტში. გამოყოფილია მნიშვნელოვანი კონცეპტები – კონვერგეტნულობა, მულტიმედიურობა, ტრანსმედიულობა, ჰიპერტექსტუალობა და ა.შ. ამგვარი ანალიზით განხილულია „ახალი მედია“ და ინტერნეტ მედიის განვითარების თნამედროვე მდგომარეობა და სამომავლო პერსპექტივები. კვლევა აჩვენებს, რომ ეს კატეგორიები მნიშვნელოვანი და აქტუალურია თანამედროვე ქართულ და მსოფლიო ონალინ მედია სისტემებში. სამაგისტრო ნაშრომში სპორტი გაანალიზებულია, როგორც საზოგადოებრივი და სოციოკულტურული ფენომენი; მისი ჩამოყალიბების ისტორია მსოფლიოსა და საქართველოს მაგალითზე. საგანგებო მსჯელობაა გაშლილი სპორტის, სპორტული ჟურნალისტიკის როლის შესახებ ნაციონალიზმისა და იდენტობის კვლევათა კონტექსტში. ასეთმა მიდგომამ გამოკვეთა, რომ საქართველოში სპორტმა და სპორტულმა ჟურნალისტიკამ აირეკლა ნაციონალიზმის ტენდენციებიც. კვლევაში ასევე საგანგებო ყურადღება ეთმობა სპორტული ჟურნალისტიკის განვითრებას საქართველოში, ქართულ სპორტულ გამოცემებს, როგორც ბეჭდურს, ასევე ონლაინ გამოცემებსაც. და ბოლოს, სამაგისტრო ნაშრომის ფარგლებში ჩატარდა საგანგებო კვლევა, გამოიკითა 5 რესპონდენტი (სპორტული ჟურნალისტები, მედია მენეჯერი, ფედერაციის პრეზიდენტი და სხვ.), ინტერვიუები გაანალიზებულია შინაარსისის ანალიზის მეთოდით და შემოთავაზებულია დასკვნები.ka
dc.format.extent54 გვ.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსპორტი, როგორც სოციოკულტურული ფენომენიka
dc.subjectსპორტული ჟურნალისტიკის ისტორიაka
dc.subject„ახალი მედია“ka
dc.titleთანამედროვე ქართული სპორტული ჟურნალისტიკის განვითარების ძირითადი ტენდენციებიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMA of Mass Communications in Media Studiesen
thesis.degree.nameმასობრივი კომუნიკაციის მაგისტრი მედიის კვლევებშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineმასობრივი კომუნიკაციისა და მედიის კვლევები. (Mass Communication and Media Studies)ka
thesis.degree.grantorივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი.ka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyსოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA-Thesis.Pavliashvili maskomi2019.pdfთანამედროვე ქართული სპორტული ჟურნალისტიკის განვითარების ძირითადი ტენდენციები785.38 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

469
checked on Jun 8, 2024

Download(s)

1,278
checked on Jun 8, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.