Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1125
Title: უმაღლესი განათლების რეფორმა და ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაციის პრობლემა საქართველოში
Authors: აბაშიძე, გვანცა 
Advisor: ქარაია, თამარ 
Degree Name: Master of Arts in Political Science
პოლიტიკის მეცნიერების მაგისტრი
Degree Discipline: პოლიტიკის მეცნიერება. Political Science
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: უმაღლესი განათლების სისტემის განვითარების გზა საქართველოში ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაციის კუთხით
კვოტირების სისტემა და 1+4 პროგრამის განხორციელება
90-იანი წლების პოლიტიკა
Issue Date: 2017
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
After the dismissial of the Soviet Union the national minority integration problem became quiet urgent. The conflicts in the 90’s mainly were caused by the realationship problems with national minorities. On the other hand, it was a politic of the ,,Northern neighbor” which was governed by the principle of ,,divide and govern” and that was for political reasons in all The Union state resistance, on the other hand the national minority integration issue was always problematical. Georgia was and is a multinational state. The national minority integration in one civil society is a very important challenge on a democratic way. The issue is actual, because Georgia nowdays faces the problem than in the past during
The Soviet Union. That is the reason why the integration issue was not problematical, because no one mentioned democratic state, no one had a claim and communist ideology connected different nations to each other. After The Soviet Unions’s dismissial starts national integration problem.
The given thesis is about national minority integration problems in Georgia. The research aim is to identify the use of educational reform towards national minority integration in civil society. Mainly, the research aim is to understand 1+4 program accomplice to this process in Georgia, what are the results of the program in the point of fact. To establish the program omissions and the causes of these omissions. The research was carried out with triangulation of methods. So the qaulitetive techniques were used during the research process with mainly detailed interview and alsothe quantitative methods using by tiny questionnaire which gave the reasons why the national minority representatives have been passed by this program. During the research were analysed the attitude of those students who passed the exams at high educational institutions to this program. Competence people ivolved in this program were also interviewed.

საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდეგ საქართველოში ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაციის პრობლემა საკმაოდ აქტუალური გახდა. 90-იანი წლების კონფლიქტებს დიდწილად ეროვნულ უმცირესობებთან ურთიერთობების პრობლემები განაპირობებდა. ერთის მხრივ, ეს ,,ჩრდილოელი მეზობლის“ პოლიტიკა იყო, რომელიც ,,დაშალე და იბატონეს“ პრინციპით მართავდა და უდგებოდა ყველა სსრკ-ს სახელმწიფოში წარმოქმნილ წინაღმდეგობას ამ პოლიტიკით, მეორეს მხრივ კი ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაციის საკითხი ყოველთვის იყო პრობლემური.
საქართველო იყო და არის მრავალეთნიკური სახელმწიფო. ამიტომ დემოკრატიული აღმშენებლობის გზაზე ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაცია ერთ სამოქალაქო საზოგადოებაში ძალიან მნიშვნელოვანი გამოწვევაა ქვეყნისთვის. თემა აქტუალურია, რადგან საქართველო ამ პრობლემის წინაშე ახლა უფრო დგას ვიდრე წარსულში, საბჭოთა კავშირის დროს. ეს კი იმით აიხსნება, რომ მაშინ ინტეგრაციის საკითხი არ იყო პრობლემატური, რადგან დემოკრატიულ სახელმწიფოზე არავინ სააუბრობდა, არავის ჰქონდა პრეტენზია და კომუნისტური იდეოლოგია აკავშირებდა სხვადასხვა ერებს ერთმანეთთან.სსრკ-ს დაშლის შემდგომ იწყება რეალურად ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაციის პრობლემები.
მოცემული ნაშრომი ეხება ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაციის პრობლემას საქართველოში. კვლევის მიზანია განისაზღროს როგორ ხდება განათლების რეფორმების გამოყენებით ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრირება სამოქალაქო საზოგადოებაში. კერძოდ კი, კვლევის მიზანია გავიგოთ რამდენად უწყობს ხელს 1+4 პროგრამა ამ პროცესს საქართველოში. როგორი შედეგები აქვს ამ კუთხით მოცემულ პროგრამას. დავადგინოთ რა ხარვეზები აქვს ამ პროგრამას და რა ფაქტორები იწვევს ამ ხარვეზებს. კვლევის პროცესში გამოყენებული იქნა მეთოდების ტრიანგულაცია.
კერძოდ, თვისებრივი კვლევისტექნიკა სიღმისეული ინტერვიუს სახით და რაოდენობრივი მეთოდები მცირე კითხვარის სახით. (რომლითაც დადგინდა თუ რატომ ჩააბარეს ეროვნული უმცირესობათა წარმომადგენლებმა ამ პროგრამით.)
კვლევის პროცესში გაანალიზდა იმსტუდენტების დამოკიდებულებები, რომლებმაც ამ პროგრამით ჩააბარეს უმაღლეს დაწესებულებებში. ასევევე ჩატარდა ინტევიურება კონკრეტულად ამ პროგრამაში ჩართული კომპეტენტური პირებისა.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1125
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Ma-Thesis-Abashidze politmec.pdfუმაღლესი განათლების რეფორმა და ეროვნული უმცირესობათა ინტეგრაციის პრობლემა საქართველოში1.5 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

266
checked on Jun 8, 2024

Download(s)

1,195
checked on Jun 8, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.