Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1072
Title: მიკროავტობუსების მძღოლების სამუშაო პირობები
Authors: ქაჯაია, სალომე 
Advisor: კაჭკაჭიშვილი, იაგო 
Degree Name: Master of Sociology
სოციოლოგიის მაგისტრი
Degree Discipline: სოციოლოგია. Sociology
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Degree Grantor: ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: არაფორმალური ეკონომიკა და არაფორმალური დასაქმება
მძღოლთა ქცევის ნორმები
მიკროავტობუსის მძღოლების შრომის პირობები
Issue Date: 2017
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The present study refers to labor conditions of drivers who work at Tbilisi and Tbilisi-Rustavi routes.
The research aimed to study minibus drivers’ working conditions and also examine the type of relationship that exists between drivers and owner company of minibuses and minibus routes in Tbilisi and Rustavi.
First part of the report dedicated to literature review including definitions of informal (shdow) economy, informal employement, and labor relation. When lbour relation is observed? Problems emerged by contemporary, new forms of employment in various counties.
The research revealed that there is a signed leasing agreement between minibus drivers and “LTD Tbilisi Minibusses”, according to an agreement drivers lease company cars, also they are given permission to rotate on bus lines and pay fees for it daily. Drivers are obliged to use minibuses only for rotating to minibus routes, also, repair and provide required operational checking if needed. In addition, the code of conduct, the monthly work schedule and etc. is stipulated by a contract.

წინამდებარე კვლევა ეხება თბილისის შიდა და თბილსი-რუსთავის სამარშრუტო ხაზებზე მოძრავი მიკროავტობუსების მძღოლების შრომის პირობებს; კვლევა მიზნად ისახავდა, შეესწავლა მიკროავტობუსის მძღოლების შრომითი პირობები, ასევე გამოეკვლია თუ რა ურთიერთობები არსებობს მძღოლებსა და იმ კომპანიას შორის, რომელიც ფლობს მიკროავტობუსებს და სამარშუტო ხაზებს თბილისსა და რუსთავში.
ნაშრომის პირველ ნაწილში განხილულია არაფორმალური ეკონომიკისა და არაფორმალური დასაქმების ცნებები. ასევე, მიმოხილულია შრომითი ურთიერთობის მნიშვნელობა; თუ როდის იდენტიფიცირდება ურთიერთბა დასაქმებულსა და დამსაქმებელს შორის შრომით ურთიერთობად, რა პრობლემები არსებობს სხვდასხვა ქვეყნებში შრომითი ურთიერთობების თანამედროვე, არატრადიციული ფორმების გაჩენის პირობებში.
კვლევის შედეგად გაირკვა, რომ მიკროავტობუსის მძღოლებსა და „შპს თბილისის მიკროავტობუსებს“ შორის გაფორმებულია იჯარის ხელშეკრულება, რომლის თანახმადაც მძღოლები იჯარით იღებენ კომპანიის ავტომობილებს, ასევე, სამარშრუტო ხაზებზე მოძრაობის უფლებას და ამისთვის იხდიან ყოველდღიურ გადასახადს. მძღოლები ვალდებული არაინ მიკროავობუსები გამოიყენონ მხოლოდ სამარშუტო ხაზებზე მოძრაობისთვის, საჭიროების შემთხვევაში შეაკეთონ და გაუწიონ ავტომობილებს აუცილებელი საექსპლუატაციო შემოწმება. ასევე, მძღოლებს კონტრაქტით გაწერილი აქვთ ქცევის წესები, მუშაობის თვიური გრაფიკი და სხვ.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1072
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA Thesis.Kajaia sociologia.pdfმიკროავტობუსების მძღოლების სამუშაო პირობები917.72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

55
checked on Jun 8, 2024

Download(s)

801
checked on Jun 8, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.