მაისაშვილი, ხათუნამაჭარაშვილი, მარიმარიმაჭარაშვილი2019-12-252019-12-252019https://openscience.ge/handle/1/1203Based on the review of theoretical sources, structuralist (syntagmatic) analysis of three fullfootaged animation films by Walt Disney Productions and analysis of half-structured interviews with respondents, the MA Thesis examins and analyzes impact of identitiy cultures, namely feminist ideological culture, on the global cultural industry da perceptions of this ideological shift in Georgian society. The main findings are discovered as following: 1.Walt Disney's Animated Movies are the part of the natural environment for Georgians aged 15-24 and animations are not associated with the trend of Americanization for them; 2. A happy ending in Disney Movies is not associated with the marriage of the main characters (princesses / queens). 3. Girls / women in the animations we have researched are main characters, associated with strength and courage, and that's why they are heroes and neither prizes nor objects. To illustrate a picture of the ideologic shift in MA Thesis, we overview three full-footaged animation films of Disney - “Brave”, “Frozen” and “Moana”.ეყრდნობა რა თეორიული წყაროების მიმოხილვას, უოლტ დისნეი პროდაქშნზ-ის სამი სრულმეტრაჟიანი ანიმაციური ფილმის სტრუქტურალისტურ (სინტაგმურ) ანალიზსა და 12 რესპონდენტის ნახევრად სტრუქტურირებულ ინტერვიუს ანალიზს, მაგისტრის წოდების მოსაპოვებლად წარდგენილი საკვალიფიკაციო ნაშრომი შეისწავლის და აანალიზებს იდენტობითი კულტურების, კერძოდ ფემინისტური კულტურის, გამოვლინებებს გლობალურ კულტურულ ინდუსტრიაში და ამ იდეოლოგიური გადანაცვლების აღქმას ქართულ საზოგადოებაში. კვლევის ძირითად მიგნებებს წარმოადგენს: 1.უოლტ დისნეის ანიმაციური ფილმები 15-24 წლის ასაკობრივი ჯგუფის ქართველი მომხმარებლებისთვის ბუნებრივი გარემოს ნაწილია და ანიმაციები მათთვის არ ასოცირდება ამერიკანიზაციის ტენდენციასთან; 2. დისნეის ანიმაციებში ბედნიერი დასასრული მთავარი გმირების (პრინცესების/დედოფლების) ქორწინებასთან არ იგივდება. 3. საკვლევ ანიმაციებში გოგონები/ქალები მთავარი პერსონაჟები არიან, ისინი სიძლიერესთან და სიმამაცესთან ასოცირდებიან და ამიტომაც არიან გმირები და არა ჯილდო ან ობიექტები. სამაგისტრო ნაშრომში იდეოლოგიზებული გადანაცვლების სურათის საჩვენებლად განხილულია დისნეს სრულმეტრაჟიანი სამი ანიმაცია - „მამაცი“, „გაყინული“ და „მოანა“.52 გვ.kaკულტურული იმპერიალიზმიუოლტ დისნეიდასავლური ღირებულებებიდისნეი, როგორც კულტურული იმპერიალიზმი და იდეოლოგიური გადანაცვლების აღქმა დისნეის პროდუქციაშიmaster thesis