დურგლიშვილი, ნინოგაგუნაშვილი, ეთერიეთერიგაგუნაშვილი2019-12-132019-12-132017https://openscience.ge/handle/1/1063Higher learning institutions are important places where students acquire knowledge and skills. Besides, they may develop valuable relationships, which are reflected in emotional support, solidarity, getting mutual benefits and career networking. All these are often referred to as social capital. There are several types of social capital, however having more or less institutionalized relationships, focusing on mutual benefits, forming wide networks through clubs and professional communities together is called bridging social capital. The higher education institution unites students with different views, experiences and attitudes. Entering this environment is like entering “broader society” where students develop new connections and where it is useful to coordinate with other students to reach mutual goals. The presented research is focused on accumulation of students’ bridging social capital and the factors that affect it. The research also investigates whether sampled universities are able to help students in the process of aggregating bridging social capital.უმაღლესი სასწავლო დაწესებულება არის გარემო, სადაც სტუდენტები იძენენ ცოდნასა და უნარებს. გარდა ამისა, მათ შეიძლება ჩამოუყალიბდეთ ღირებული ურთიერთობები, რომლებიც ემოციურ მხრდაჭერაში, სოლოდარობაში, საერთო სარგებლის მიღებასა და კარიერული კავშირების განვითარებაში გამოიხატება. ეს ყველაფერი ხშირად სოციალურ კაპიტალად მოიხსენიება. სოციალური კაპიტალის რამდენიმე ტიპი არსებობს, თუმცა ადამიანებს შორის მეტ-ნაკლებად ინსტიტუციონიზებულ ურთიერთობებს, საერთო სარგებელზე ორიენტაციას, ფართო ქსელების ჩამოყალიბებას, როგორიცაა კლუბი და პროფესიული საზოგადოებები, მაკავშირებელი სოციალური კაპიტალი განაპირობებს. უმაღლესი სასწავლო დაწესებულება აერთიანებს განსხვავებული შეხედეულებების, გამოცდილების, დამოკიდებულებების მქონე სტუდენტებს. მათთვის ეს გარემო არის უფრო „ფართო საზოგადოებაში“ მოხვედრა და ახალი კავშრების დამყარება. სტუდენტებს უწევთ ერთმანეთთან თანამშრომლობა და საერთო მიზნისკენ სწრაფვა. შესაბამისად, უმაღლესი სასწავლო დაწესებულება სტუდენტის მაკავშირებელი სოციალური კაპიტალის შეძენისა და გაფართოების ოპტიმალურ გარემოდ შეიძლება მივიჩნიოთ. წარმოდგენილი კვლევა ორიენტირებულია სტუდენტების მიერ მაკავშირებელი სოციალური კაპიტალის აგრეგაციასა და მასზე მოქმედ ფაქტორებზე უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებებში. კვლევა ასევე შეისწავლის ახერხებს თუ არა უნივერსიტეტი სტუდენტების მიერ მაკავშირებელი სოციალური კაპიტალის აგრეგაციის პროცესის ხელშეწყობას.49 გვ.kaსოციალური კაპიტალისამსახურებრივი მობილობა და კარიერული ქსელებიმაკავშირებელი სოციალური კაპიტალის ხელშემწყობი ფაქტორებისტუდენტის სოციალური კაპიტალის აკუმულირების პროცესზე მოქმედი ფაქტორები უმაღლეს სასწავლებლებშიmaster thesis