პავლიაშვილი, ნინოსამადაშვილი, სოფიკოსოფიკოსამადაშვილი2020-01-202020-01-202018https://openscience.ge/handle/1/1511Tourism in Georgia is a growing and perspective sector, while wine tourism is one of the most topical, growing and popular types of tourism not only in Georgia but in the whole world. Therefore, it is necessary to properly study the tourism potential of different regions and develop a tourism brand of the area for proper development of this species. The main purpose of my work is: 1) Complex study of the regions of the country for the creation of geographical image (natural, historical, cultural, religious and socio-economic characteristics) 2) Pay attention to the area of the wine industry as a general as well as unique features 3) Creating a geographical picture of wine tourism development 4) Allocate important wine tourism regions The task of the work is to reflect the picture of the world's wine industry, in particular the overview of the historical, geographical, cultural and economic development of wine in Georgia and, therefore, the creation of future wine tourism brand. As a result of the analysis, I identified important areas with all prerequisites for successful wine tourism development. The novelty of this thesis involves the theory of creation of branding and clusters of contemporary territories used in analyzing the country's tourism potential, thus enabling them to make qualitatively new decisions based on them. The main task of the research is to show the effectiveness of the geographical approach in creating the brand of tourist areas.საქართველოში ტურიზმი წარმოადგენს მზარდ და პერსპექტიულ სექტორს, ხოლო ღვინის ტურიზმი - ერთ-ერთი ყველაზე აქტუალური, მზარდი და პოპულარული სახეობაა არა მხოლოდ საქართველოში, არამედ მთელ მსოფლიოში. შესაბამისად, ამ სახეობის სწორად განვითარებისთვის საჭიროა სხვადასხვა რეგიონის ტურისტული პოტენციალის უკეთ შესწავლა და ტერიტორიის ტურისტული ბრენდის შემუშავება. ჩემი ნაშრომის მთავარ მიზანს წარმოადგენს: 1) ქვეყნის რეგიონების კომპლექსური შესწავლა გეოგრაფიული იმიჯის ჩამოყალიბებისათვის (ბუნებრივი, ისტორიული, კულტურული, რელიგიური და სოციალურ-ეკონომიკური მახასიათებლები) 2) ღვინის ინდუსტრიის ჭრილში ტერიტორიის, როგორც ზოგად დამახასიეთებელ, ასევე უნიკალურ თვისებებზე ყურადღების მიქცევა 3) ღვინის ტურიზმის განვითარების გეოგრაფიული სურათის შექმნა 4) მნიშვნელოვანი ღვინის ტურიზმის რეგიონების გამოყოფას ნაშრომის ამოცანაა მსოფლიო ღვინის ინდუსტრიის სურათის ასახვა და კერძოდ საქართველოში ღვინის ისტორიულ-გეოგრაფიული, კულტურული, ეკონომიკური განვითარების მიმოხილვა და, აქედან გამომდინარე, სამომავლოდ ღვინის ტურიზმის ტერიტორიების ბრენდის შექმნის პოტენციალის შესწავლა. ანალიზის შედეგად გამოვყავი მნიშვნელოვანი რეგიონები, რომელთაც ყველა წინაპირობა აქვთ წარმატებული ღვინის ტურიზმის ჩამოყალიბებისთვის. აღნიშნული ნაშრომის სიახლე ქვეყნის ტურისტული პოტენციალის ანალიზისას გამოყენებულ თანამედროვე ტერიტორიის ბრენდინგის და კლასტერების შექმნის თეორიას გულისხმობს, რაც საშუალებას ქმნის მათზე დაფუძნებით თვისობრივად ახლებური გადაწყვეტილებები იქნას მიღებული. კვლევის მნიშვნელოვანი ამოცანაა - გეოგრაფიული მიდგომის ეფექტურობის ჩვენება ტურისტული ტერიტორიების ბრენდის შექმნაში.kaმსოფლიო ღვინის ინდუსტრიის გეოგრაფიული სურათისაქართველოს ღვინის ტურიზმის გეოგრაფიასაქართველოს ღვინის ტურიზმიღვინის ტურიზმის გეოგრაფია და მისი განვითარების პერსპექტივები საქართველოშიmaster thesis