აფხაზავა, თენგიზდავითაძე, გიორგიგიორგიდავითაძე2019-11-012019-11-012019https://openscience.ge/handle/1/347წარმოდგენილ სამაგისტრო ნაშრომში „ტვირთების მულტიმოდალური სახაზო გადაზიდვების სრულყოფის გზები საქართველოს საზღვაო პორტებში“ გამოკვლეული და გაანალიზებულია ქართული პორტების რეალობაში ტვირთების მულტიმოდალური სახაზო გადაზიდვების პერსპექტივები და სრულყოფის გზები. სისტემატიზებულია როგორც გადაზიდვის ძირითადი მიმართულებები, ასევე ძირითადი ინტერმოდალური ტექნოლოგიები. მთავარი აქცენტი გაკეთებულია საზღვაო საკონტეინერო, ლიხტერმზიდ ტექნოლოგიებზე და მის გაგრძელებაზე სარკინიგზო ტრანსპორტით - საკონტეინერო, საკონტრეილერო ტექნოლოგიებსა და მათ მოდიფიკაციებზე. მნიშვნელოვანი სახაზო მიმართულებები განხილულია „ახლო დიაპაზონის ნაოსნობის“ განვითარების კონცეფციის ჭრილში. შესაბამისად, ძირითად ფიდერ პორტად წარმოდგენილია მშენებარე ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი მაღალი ტვირთბრუნვით და შედარებით დაბალი ტვირთბრუნვით ბათუმისა და ფოთის პორტები. კვლევების შედეგად ჩამოყალიბებულია იმ პრობლემათა ჩამონათვალი, რომელიც გხვდება მულტიმოდალური სახაზო გადაზიდვების ორგანიზაციის პროცესში. შემუშავებულია რეკომდენდაციები წარმოჩინებული პრობლემების გადაჭრის თვალსაზრისით, რომელიც სისტემურად უნდა მოახდინოს სახელმწიფომ, პორტის მენეჯმენტმა და საერთაშორისო ორგანიზაციებმა ერთობლივად. თვალსაჩინოებისთვის წარმოდგენილია სახაზო მოდელი ფოთი-მარსელის მიმართულებით.kaსატრანსპორტო სისტემებიგადაზიდვების ტექნოლოგიებიმულტიმოდალური გადაზიდვებიტვირთების მულიტიმოდალური სახაზო გადაზიდვების სრულყოფის გზები საქართველოს საზღვაო პორტებშიmaster thesis