გვასალია, ნინონინოგვასალია2019-11-122019-11-122019https://openscience.ge/handle/1/485Due to the fact that special educators have the necessary role in inclusive education, however, due to a number of reasons, they face many problems that prevent them from achieving the desired results. We often encounter researches, articles or TV stories, but problems are still unresolved, special teachers are still in difficulty and therefore need to review, solve problems and implement certain reforms. The purpose of this research is to determine exactly what the situation in the field of special teachers is in the capital of our country as well as in the regions, what are the main aspects in the approach to the student in direct contact with the learner and how to overcome the difficulties revealed. Qualitative research methods were used in the study: in-depth interviews and focus groups. Respondents were special teachers of public schools of Tbilisi as well as regions. As a result of the survey we have received interesting data, revealed several important aspects and problems. The ways of solving these problems are discussed in the recommendation section of the paper. Special thanks I would like to thank the Associate Professor of Eastern Europe University, Mr. Shalva Tabatadze and the Assistant Professor of the same University, Ketevan Aftarashvili, Head of Training Process Management, not only for supporting the Master's work but for continuous support.გამომდინარე იქიდან, რომ ინკლუზიური განათლების საქმეში აუცილებელი როლი სწორედ სპეციალურ პედაგოგებს უკავიათ, თუმცა, რიგი მიზეზების გამო ისინი მაინც აწყდებიან უამრავ პრობლემას, რაც ხელს უშლით სასურველი შედეგების მიღწევაში, ეს საკითხი დღემდე აქტუალობას არ კარგავს. ამის შესახებ,ხშირად ვხვდებით კვლევებს, სტატიებსა თუ სატელევიზიო სიუჟეტებს, თუმცა ჯერჯერობით პრობლემები მოუგვარებელია, სპეციალური პედაგოგები კვლავ არიან სირთულეების წინაშე და შესაბამისად, ეს საკითხი ისევ აუცილებლად საჭიროებს გადახედვას, პრობლემების გამოვლენასა და გარკვეული რეფორმების გატარებას. წინამდებარე კვლევის მიზანი გახლავთ, სწორედ იმის დადგენა, თუ რა სიტუაციაა დღეს სპეციალური პედაგოგების მუშაობის კუთხით როგორც ჩვენი ქვეყნის დედაქალაქში, ასევე, რეგიონებში, რა ძირითადი ასპექტები ვლინდება მიდგომების მხრივ უშუალოდ სსსმ მოსწავლეეთან ურთიერთობისას და როგორ შეიძლება იმ სირთულეების გადალახვა, რომელსაც ვაწყდებით. კვლევისას გამოყენებულ იქნა თვისებრივი კვლევის მეთოდები: სიღრმისეული ინტერვიუ და ფოკუს ჯგუფი. რესპონდენტები გახლდათ როგორც თბილისის, ასევე, რეგიონების საჯარო სკოლების სპეციალური პედაგოგები. კვლევის შედეგად მივიღეთ საინტერესო მონაცემები, გამოვლინდა არაერთი მნიშვნელოვანი ასპექტი და პრობლემები. ზემოხსენებული პრობლემების გადაჭრის გზები კი განხილულია ნაშრომის სარეკომენდაციო ნაწილში. მადლობა. მადლობა მინდა გადავუხადო აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტის ასოცირებულ პროფესორს, ჩემს ხელმძღვანელს, ბატონ შალვა ტაბატაძეს და ამავე უნივერსიტეტის ასისტენტ-პროფესორს, სასწავლო პროცესის მართვის სამსახურის უფროსს ქეთევან აფთარაშვილს, არამარტო სამაგისტრო ნაშრომის მომზადებაში გაწეული დახმარებისთვის, არამედ ჩემი უნივერსიტეტში სწავლის პერიოდში გამოვლენილი მუდმივი მხარდაჭერისთვის. მადლობას ვუხდი ყველა იმ ადამიანს, ვინც დამეხმარა, მომცა რჩევები და დამიდგა გვერდით.kaპედაგოგისაჯარო სკოლასპეციალურ პედაგოგთა პრობლემები და საჭიროებებიmaster thesis