ტორაძე, მაიამჭედლიშვილი, ივანეივანემჭედლიშვილი2019-12-252019-12-252019https://openscience.ge/handle/1/1201The goal of this research is to understand how the Georgian Tele-Media protects personal data. Whether the distribution of personal information is in compliance with international standards, what types of violations are there and how damaging they can be. Protection of personal data is quite difficult in the era of internet and social media. Nowadays, everyone has an opportunity to have a profession of a journalist and deliver the information to the audience even by starting a Live broadcast from phone. Therefore, it is unrealistic to demand a full personal data protection. If we familiarize ourselves well enough to the standards of personal data protection, we will see that human rights are violated by Georgian media every day, in this respect. Taking into consideration that the news is broadcasted in live, it is difficult to protect all standards. Hence, I chose the Weekly Summary Shows of the two top-rated channels (“Rustavi 2” and TV company “Imedi”): “P.S” and “Imedi Week”. The hosts of these shows provide us information on the event developments throughout the whole week, therefore, they have the opportunity to maintain all personal data protection standards. I have used content analysis method to study the issue.კვლევის მიზანია, გავიგოთ, რამდენად იცავს ქართული ტელემედია ადამიანის პერსონალურ მონაცემებს. შეესაბამება თუ არა პირადი ინფორმაციის გაშუქება საერთაშორისო სტანდარტებს, რა სახის დარღვევებს ვხვდებით და რამდენად დიდი ზიანი შეიძლება ჰქონდეს მას. ინტერნეტისა და სოციალური ქსელების ეპოქაში პირადი ინფორმაციის დაცვა საკმაოდ რთულია. ახლა ყველა ადამიანს აქვს საშუალება შეითავსოს ჟურნალისტის პროფესია და თუნდაც მობილურიდან ლაივის ჩართვით მიაწოდოს აუდიტორიას ინფორმაცია. აქედან გამომდინარე, პერსონალური ინფორმაციის ბოლომდე დაცვა ძალიან ძნელია. თუ კარგად გავეცნობით პეროსონალური მონაცემების დაცვის სტანდარტებს, ვნახავთ, რომ ქართულ მედიაში ყოველდღიურად უამრავი ადამიანის უფლება ირღვევა ამ მხრივ. იმის გათვალისწინებით, რომ ახალი ამბების გადმოცემა პირდაპირ ეთერში ხდება, რთულია ყველა სტანდარტის დაცვა. აქედან გამომდინარე, საკვლევად ავირჩიე საქართველოში ორი ყველაზე რეიტინგული არხის (,,რუსთავი 2“ და ტელეკომპანია ,,იმედი“) კვირის შემაჯამებელი გადაცემები: ,,P.S” და ,,იმედის კვირა“. ამ გადაცემის წამყვანები მთლიანი კვირის განმავლობაში განვითარებულ მოვლენებზე გვაწვდიან ინფორმაციას, შესაბამისად, მათ აქვთ საშუალება, უზრუნველყონ პერსონალური მონაცემების ყველა სტანდარტის დაცვა. საკითხის შესასწავლად გამოვიყენე კონტენტანალიზის მეთოდი.46 გვ.kaპერსონალური მონაცემებიპერსონალური მონაცემების დაცვის აუცილებლობამედია და პესონალური მონაცემებიპერსონალური მონაცემების დაცვა ქართულ ტელემედიაშიmaster thesis