გაბუნია, კახაბერიძე, თეონათეონაბერიძეBeridze, TeonaTeonaBeridze2024-01-222024-01-222022https://openscience.ge/handle/1/2977ენობრივი მრავალფეროვნება ჩვენი ცხოვრების განუყოფელი ნაწილია. დღეისათვის მსოფლიოს თითქმის ნახევარი ბილინგვალი ან მულტილინგვალია. შესაბამისად, ბილინგვიზმი/მულტილინგვიზმი მუდმივად განხილვისა და შესწავლის საგანს წარმოადგენს. თემის აქტუალურობა, კვლევის სიახლე და ინოვაციურობა: ნაშრომში შევეცადეთ შეგვესწავლა ინტერფერენცია, როგორც ორენოვნების თანმდევი მოვლენა და განგვეხილა მეორე ენის ათვისების პროცესთან დაკავშირებული სხვადასხვა ფაქტორი. ქართულ-ბერძნული ადრეული ბილინგვიზმი, პრაქტიკულად, დღემდე შეუსწავლელია. წინამდებარე ნაშრომის სახით კი აღნიშნული საკითხის ფსიქოლინგვისტურ ჭრილში წარმოდგენილი შესწავლის პირველი მცდელობა ამ დარგში მის მეცნიერულ სიახლეს განაპირობებს. კვლევის მიზნები და ამოცანები, კვლევის მეთოდოლოგია: ნაშრომი მიზნად ისახავდა ქართველ-ბერძენ ბილინგვალ უმცროსკლასელებთან ნარატივის მეთოდით ჩასატარებელ კვლევას, მათ მეტყველებაში გამოვლენილი ინტერფერენციის შემთხვევების შესწავლასა და ბილინგვზმის როლის განსაზღვრას მოსწავლეთა ინტერკულტურული კომპეტენციის ამაღლებაში.Linguistic diversity is an integral part of our lives. Today, almost half of the world is bilingual or multilingual. Consequently, bilingualism / multilingualism is a subject of constant discussion and study. Relevance of the topic, research novelty and innovation: In the paper, we tried to study interference as a side effect of bilingualism and discussed various factors related to the process of second language acquisition. Georgian-Greek early bilingualism has not been practically studied until today. In the form of the present paper, the first attempt of a study presented in the psycholinguistic context of the mentioned issue determines its scientific novelty in this field. Research goals and objectives, research methodology: The aim of the paper was to conduct a narrative study with Georgian-Greek bilingual juniors, to study the cases of interference identified in their speech and to determine the role of bilingualism in improving he intercultural competence of students.kaბილინგვიზმიინტერფერენციაორენოვან უმცროსკლასელთა ნარატივებიbilingualisminterferencebilingual juniors narrativesინტერფერენციის მოვლენა ქართველ-ბერძენი ორენოვანი უმცროსკლასელების ნარატივებში (ასაკობრივი ზღვარი: 6-10 წლები)The phenomenon of interference in the narratives of Georgian-Greek bilingual juniors (age range: 6-10 years)doctoral thesis