რობაქიძე, მაიაკოკაია, ეკაეკაკოკაია2019-11-292019-11-292019https://openscience.ge/handle/1/800The main purpose of the research was finding relationship between Networking behavior and Emotional intelligence. Correlation analyses results showed that emotional intelligence is positively connected to the Networking behavior. In addition, all four factors of Emotional intelligence have positive correlation with Networking behavior. The fact, that Emotional intelligence can predict Networking behavior, was analyzed. From the results of Linear Regression analyze we can say, that emotional intelligence can explain 8.7 % of Networking behavior. Additionally, it should be noted that sociabillity factor can explain 10.6% of Networking behavior. By the working positions of respondents, there was a statistical significant difference connected to the Networking behavior. For instance, turns out, that marketing representatives are more actively involved in Networking behavior, than accountants. In the research process, there was an adaptation of Georgian version of carrier contacts (Networking behavior) research questionnaire. Adapted questionnaire consisted of several stages: translation of questionnaire and checking the translation by the help of back- translation; expert assessments of questionnaire items; final formulation of questionnaire; psychometrical analyze of questionnaire. The psychometrical analyze result shows that, carrier contact questionnaire has high level of internal consistency (α=.92) and each item has satisfactory index of discrimination.კვლევის მიზანს წარმოადგენდა "ნეთვორქინგ" ქცევისა და ემოციური ინტელექტის ურთიერთმიმართების შესწავლა. კორელაციური ანალიზის საფუძველზე მიღებულ იქნა შედეგები, რომლის თანახმადაც ემოციური ინტელექტი პოზიტიურად არის დაკავშირებული "ნეთვორქინგ" ქცევასთან. ამასთანავე ემოციური ინტელექტის ოთხივე ფაქტორი დადებითად კორელირებს "ნეთვორქინგ" ქცევასთან. გაანალიზდა, ის თუ რამდენად შეუძლია ემოციურ ინტელექტს "ნეთვორქინგ" ქცევის პროგნოზირება. წრფივი რეგრესული ანალიზის შედეგად გამოვლინდა, რომ ემოციურ ინტელექტს შეუძლია ახსნას "ნეთვორქინგ" ქცევის 8.7%. ამასთანავე, აღსანიშნავია, რომ სოციალურობის ფაქტორი ხნის "ნეთვორქინგ" ქცევის 10.6%-ს. "ნეთვორქინგ" ქცევასთან მიმართებაში მნიშვნელოვანი განსხვავებები გამოვლინდა რესპონდენტთა მიერ სამსახურში დაკავებული პოზიციის მიხედვით. მაგალითად, აღმოჩნდა, რომ მარკეტინგის წამომადგენლები უფრო აქტიურად არიან ჩართული "ნეთვორქინგ" ქცევაში, ვიდრე ბუღალტრები. კვლევის პროცესში მოხდა კარიერული კონტაქტების საკვლევი კითხვარის ქართული ვერსიის ადაპტაცია. კითხვარის ადაპტაცია შედგებოდა რამოდენიმე ეტაპისაგან: კითხვარის თარგმნა და თარგმანის გადამოწმება უკუთარგმანის საშუალებით; კითხვარის დებულებების ექსპერტული შეფასება; კითხვარის საბოლოო ფორმულირება; კითხვარის ფსიქომეტრული ანალიზი. ფსიქომეტრული ანალიზის შედეგად გამოვლინდა, რომ კარიერული კონტაქტების კითხვარის აქვს მაღალი შინაგანი შეთანხმებულობის მაჩვენებელი (α=.92) და ასევე თითოეულ დებულებას აქვს დამაკმაყოფილებელი დისკრიმინაციული ინდექსი.kaნეთვორქინგიემოციური ინტელექტიქცევაემოციური ინტელექტის მიმართება "ნეთვორქინგ" ქცევასთანmaster thesis