სოციალურ მეცნიერებათა, ბიზნესისა და სამართალმცოდნეობის ფაკულტეტიჩქოფოია, სოფოშავლოხაშვილი, მზიამზიაშავლოხაშვილი2020-04-102020-04-102019https://openscience.ge/handle/1/1724The topic of our master work is introduction of inclusive education, necessity and monitoring rules in Georgia, which is connected with the development mechanisms of inclusive education and involving cccm pupils in general educational programs and perspectives of inclusive and social development. This question is actual because we come across many problems about inclusive education in our daily life. The aim of this research is to lesrn the introduction of inclusive educational prosses and its necessity for cccm and shshm persons. Establishment of inclusive education is the most important strategy for integration of ccm and shshm pupils in society. Discassing these questions and what is the situation about solving problems according to monitoring and mechmisms of elimination. Also to learn quality of informing society and their dependence on inclusive education. Working on this isgue some purposes were put out: 1. Precise dependence of disabled pupils about involving in inclusive educational projacts. 2. Prencise informing society about inclusive education.სამაგისტრო ნაშრომი „ინკლუზიური განათლების დანერგვის, საჭიროების და მონიტორინგის წესები საქართველოში”, ეხება ჩვენს ქვეყანაში ინკლუზიური განათლების განვითარების მექანიზმებს, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო სასწავლო პროცესში და ინკლუზიისა და სოციალური განვითარების პესპექტივებს. აქტუალურია ეს საკითხი იქიდან გამომდინარე, რომ ყოველდღიურ ცხოვრებაში ინკლუზიურ განათლებასთან დაკავშირებით მნიშვნელოვან პრობლემებს ვაწყდებით. კვლევის მიზანი გახლავთ, შეგვესწავლა ინკლუზიური განათლების პროცესის დანერგვა და მისი საჭიროება შშმ პირებისა და სსსმ პირების მიმართ. ინკლუზიური განათლების დანერგვა უმნიშვნელოვანესი სტრატეგიაა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებისა და შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვების საზოგადოებაში ინტეგრაციისა და სოციალიზაციისათვის. არსებული მდგომარეობის შესწავლა, რამდენად ეფექტურად მიმდინარეობს აღნიშნული საკითხების განხილვა და რა მდგომარეობაა პრობლემების გამოსწორების მხრივ ინკლუზიური განათლების მონიტორინგის საფუძველზე და მისი აღმოფხვრისთვის შემუშავებული მექანიზმებიდან გამომდინარე. ასევე საზოგადოების ინფორმირებულობის ხარისხისა და ინკლუზიური განათლებისადმი მათი დამოკიდებულების შესწავლა. საკითხზე მუშაობის პროცესში გამოიყო რამდენიმე ქვემიზანი: 1 ინკლუზიური განათლების პროექტში ჩართვასთან დაკავშირებით შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე მოსწავლეთა დამოკიდებულებების დადგენა. 2 ინკლუზიური განათლების შესახებ საზოგადოების ინფორმირების ეფექტური საშუალებების დადგენა.kaშეზღუდული შესაძლებლობებიინკლუზიისა და სოციალური განვითარების პერსპექტივებისპეციალური მასწავლებლის სტატუსის მინიჭებაინკლუზიური განათლების დანერგვის საჭიროება, განვითარება და მონიტორინგის წესები საქართველოშიmaster thesis