ყარსელიშვილი, ეკატერინეეკატერინეყარსელიშვილიKarselishvili, EkaterineEkaterineKarselishvili2025-02-262025-02-262023https://new.georgianart.ge/rubrics/%E1%83%92%E1%83%90%E1%83%9B%E1%83%9D%E1%83%99%E1%83%95%E1%83%9A%E1%83%94%E1%83%95%E1%83%90/52https://openscience.ge/handle/1/7999კვლევის მიზანია, არქიტექტურული ნიმუშების შედარებითი ანალიზის საფუძველზე. კოლონიალიზმის ეპოქაში, მე-19 საუკუნის დასაწყისში, თითქმის ერთმანეთის პარალელურად გაჩენილი ორი მიმდინარეობის, ევროპეიზმისა და ორიენტალიზმის ფენომენის ახსნა. ეს საკითხი ჩემთვის სამაგისტრო ნაშრომზე მუშაობისას გამოიკვეთა, თუმცა, სათანადო ყურადღება ვერ გამახვილე საკითხის კომპლექსურობის გამო. ახლა კი შევეცდები ამ თემაზე მუშაობის საწყისი ეტაპი წარმოვადგინო. მიუხედავად იმისა, რომ ორივე მათგანი კოლონიალიზმის შედეგია, მათი მიმართება განსაკუთრებით საინტერესოა ამ პერიოდის ქართულ არქიტექტურასთან, რადგან საქართველოში მანამდეც კარგად იცნობდნენ, როგორც აღმოსავლურ, ასევე, დასავლურ სტილს, თუმცა, საინტერესოა, რამდენად ინარჩუნებდა ის საკუთარ ხაზს ამ გლობალურ სტილთა პარალელურად, რადგან, ამ დროს კიდევ ერთხელ პოპულარული ხდება ეროვნული სტილი, ე.წ. revivalism. სწორედ ამიტომ ვფიქრობ, საინტერესო შედეგი უნდა მოგვცეს ქართული და ირანული მაგალითების შედარებამ, რადგან ამ დროს ისინი გლობალური მოთამაშეების ველს წარმოადგენდნენ.kaსაქართველოირანიორნამენტისიმბოლოGeorgiaIranOrnamentSymbolოქსიდენტალიზმი და ორიენტალიზმი XIX საუკუნის ქართულ არქიტექტურაშიOccidentalism and Orientalism in 19th-Century Georgian Architecturetext::journal::journal article10.48616/openscience-266