ჭალაგანიძე, ნინოგოზალიშვილი, მარიამმარიამგოზალიშვილიკაჭახიძე, სანდროსანდროკაჭახიძებოჭორიშვილი, სანდროსანდრობოჭორიშვილი2020-01-102020-01-102017https://openscience.ge/handle/1/1299The survey shows how frequent and how effective the broadcast media covers the health care issues in our country. It is beyond any doubt that the health is the most important factor of the quality of the human life. However, often, especially in the countries where the social background is low and the mentality, behavior and traditions of the nation still do not provide for the observance of healthy living principles, such an important issue as disease prevention is left unaddressed. At such a case the media shall play a particular role and shall undertake responsibility for bringing these issues to the forefront aiming the physical, spiritual and social welfare of the population, and through frequent thematic programs, authoritative guests, profound analytical materials, and other social activities impress in their audience the relevant perception of the existing reality. It is noteworthy that this theory has long been known in social sciences and is known as the Behavior Change Communication Theory. The present work consists of two parts. The first part represents the existing media market survey. The objects of survey are state, public and private media structures. The survey concerns the Public Broadcaster and private (commercial) broadcaster PulseTVკვლევა ასახავს, რამდენად ხშირად და როგორი ეფექტიანობით ასახავს სამაუწყებლო მედია ჩვენს ქვეყანაში ჯანდაცვასთან დაკავშირებულ საკითხებს. ჯანმრთელობა რომ ადამიანის სიცოცხლის ხარისხის უმნიშვნელოვანესი განმსაზღვრელი ფაქტორია, საკამათო არაა. თუმცა ხშირად, განსაკუთრებით ისეთ ქვეყნებში, სადაც სოციალური ფონი დაბალია, ასევე, ერის მენტალობა, ქცევა და ტრადიციები მაინცა და მაინც, არ ითვალისწინებს ჯანსაღი ცხოვრების პრინციპების დაცვას, ისეთი მნიშვნელოვანი საკითხი, როგორც დაავადებათა პრევენციაა, ყურადღების მიღმა რჩება. ასეთ დროს სრულიად განსაკუთრებული როლი მედიას ეკისრება, რომელიც ვალდებულია, მოსახლეობის ფიზიკური, სულიერი და სოციალური კეთილდღეობის მიზით, არსებული პრობლემატიკა წინა პლანზე წამოწიოს და ხშირი თემატური გადაცემებით, ავტორიტეტული სტუმრებით, ღრმა, ანალიტიკური მასალებითა თუ სხვა ტიპის სოციალური აქტივობით ჩაუნერგოს თავის მომხმარებელს არსებული რეალობის შესაბამისი აღქმა. აღსანიშნავია, რომ სოციალურ მეცნიერებებში ეს თეორია, დიდი ხანია, არსებობს და სწორედ ქცევის შეცვლის (Behavior change communication theory) სახელითაა ცნობილი. წინამდებარე ნაშრომი ორი ნაწილისგან შედგება. პირველი ნაწილი წარმოადგენს არსებული მედია ბაზრის კვლევას. კვლევის ობიექტები როგორც სახელმწიფო, ისე საზოგადოებივი და კერძო მედია სტრუქტურებია. კვლევა ეხება საზოგადოებრივ მაუწყებელსა და კერძო (კომერციული) მაუწყებლს - „პულსტვ―-ის.56 გვ.kaჯანდაცვის საკითხების გაშუქების ტრადიცია ქართულ ტელესივრცეშისოციალური თემატიკა მედიაში, სოციალური რგოლები და კანონმდებლობაჯანდაცვის პროპაგანდის მნიშვნელობის შესახებჯანდაცვის საკითხების გაშუქება ქართულ ტელესივრცეშიmaster thesis