არუთინოვა, ლუიზაბანძელაძე, თინათინჯალაბაძე, მარიამმარიამჯალაბაძე2019-11-282019-11-282019https://openscience.ge/handle/1/775Age of adolescence is characterized by a lot of changes and its aim is to establish the final portray of an adult human being. In this process, it is very important that adolescents communicate with peers, often they have huge influence over the others of the same age and at the same time they are under the influence of other adolescents. Despite of the huge interest around the topic, we have a very few relevant studies for culture about that phenomenon. The aim of the study is to identify psychological factors associates with peer influence. Participants were 200 adolescents aged 12-17 , (113 female, 87 boys) recruited in four schools in Tbilisi (VII-XI class students). According to the main purpose of the study, research variables were determined: Peer pressure, Social competence, Self efficacy. The results indicated that social competence and self efficacy belief are negatively correlated with peer presure volnerability, while social competence and self efficacy are positively correlated. The level of social competence and self efficacy beliefs were used to predict peer pressure vulnerability. The combination model of these variables is significantly reliable and explains the 3.6% of variance.მოზარდობის ასაკი ხასიათდება ცვლილებათა სიმრავლით, რომელიც მიმართულია ზრდასრული ადამიანის პორტრეტის ჩამოყალიბებისკენ და ამ პროცესში დიდი მნიშვნელობა აქვს თანატოლებთან ურთიერთობას. მოზარდები გავლენას ახდენენ თანატოლებზე სხვადასხვა საშუალებით და ამავდროულად თვითონაც ექცევიან თანატოლების ზეგავლენის ქვეშ. მიუხედავად საკითხის აქტუალობისა, თანატოლთა ზეგავლენისა და მასთან დაკავშირებული ფსიქოლოგიური მახასიათებლების შესახებ, კულტურულად რელევანტური, კვლევები მწირია. შესაბამისად, ნაშრომი მიზნად ისახავს თანატოლთა ზეგავლენისადმი მოწყვლადობასთან დაკავშირებული ფსიქოლოგიური ფაქტორების გამოვლენას. კვლევაში მონაწილეობა მიიღო 12-დან 17 წლამდე 200-მა მოზარდმა (113 გოგო, 87 ბიჭი) თბილისის ოთხი სკოლიდან (მე-7, მე-11 კლასის მოსწავლეები) კვლევის მიზნების გათვალისწინებით, კვლევის მთავარი ცვლადებია: თანატოლთა ზეგავლენა, სოციალური კომპეტენცია, თვითეფექტურობა. მიღებული მონაცემების ანალიზის შედეგად გამოვლინდა რომ სოციალური კომპეტენცია და თვითეფექტურობის რწმენები უარყოფითადაა დაკავშირებული თანატოლთა ზეგავლენისადმი მოწყვლადობასთან, ხოლო სოციალურ კომპეტენციასა და თვითეფექტურობას შორის არის დადებითი კორელაცია. სოციალური კომპეტენციის დონე და თვითეფექტურობის რწმენების გამოყენებულ იქნა თანატოლთა ზეგავლენისადმი მოწყვლადობის მაჩვენებლის პროგნოზირებისთვის. ცვლადების ჯგუფის მოცემული მოდელი სტატისტიკურად სანდოა და ხსნის თანატოლთა ზეგავლენისადმი მოწყვლადობის მონაცემთა ვარიაბილობის 3,6 %-სkaსოციალური კომპეტენციათანატოლთა ზეგავლენაფსიქოლოგიური შეფასებასოციალური კომპეტენციის მიმართება თანატოლთა ზეგავლენასთანmaster thesis