კობალავა, მარინეშულაია, ალექსანდრეალექსანდრეშულაია2019-11-222019-11-222019https://openscience.ge/handle/1/695The purpose of this study is to find out the attitude of Georgian citizens, who have the right to participate in elections, to political subjects, election promises and political ties. In Georgian reality, the pluralistic democratic structure of the state is a completely new reality, and therefore the principles and instruments of political marketing and public relations are not yet fully implemented in everyday political life. Therefore, the work has something in common with the problems that society faces. As part of the work, election campaigns are presented as processes of a political market, and the participating parties — political actors and the electorate — are considered as subjects / commercial actors of a free market economy. Due to the interdisciplinary nature of the research topic, the work is based on the scientific literature of related disciplines. The study uses a tripartite approach that includes integrated research methods, such as interviews with experts, in-depth interviews and surveys. The combination of these methods allows us to obtain full-fledged qualitative and quantitative data, the unity of which can help us present a complete, detailed picture. An analysis of the results shows that the attitude of the electorate is uniform and, more importantly, crucial for the position of subjects on the market in terms of trust, election promises and the use of communication tools. The study identifies factors that influence the attitude of members of a political organization and the image of a politician, and determine their final decisions on participation in elections and support of a specific subject.წინამდებარე კვლევის მიზანია იმის გარკვევა, თუ რა დამოკიდებულება აქვთ საქართველოს სრულწლოვან, არჩევნებში მონაწილოების მიღების უფლების მქონე მოქალაქეებს პოლიტიკური სუბიექტების მიერ წინასაარჩევნოდ გაცემული დაპირებებისა და პოლიტიკური საკომუნიკაციო საშუალებების მიმართ. ქართულ სინამდვილეში, სახელმწიფოს პლურალისტური დემოკრატიული მოწყობა საკმაოდ ახალი რეალობაა და, შესაბამისად, პოლიტიკური მარკეტინგისა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის პრინციპები და ინსტრუმენტები ჯერ კიდევ არ არის სრულად იმპლემენტირებული ყოველდღიურ პოლიტიკურ ცხოვრებაში. აქედან გამომდინარე, ნაშრომი ეხმიანება საზოგადოების წინაშე მდგარ პრობლემებს. ნაშრომის ფარგლებში, წინასაარჩევნო კამპანიები წარმოდგენილია, როგორც პოლიტიკური საბაზრო პროცესები და მასში მონაწილე მხარეები - პოლიტიკური სუბიექტები და ელექტორატი - განხილულნი არიან, როგორც თავისუფალი საბაზრო ეკონომიკის აქტორები/კომერციული სუბიექტები. საკვლევი თემის ინტერდისციპლინური ხასიათის გამო, ნაშრომი ეყრდნობა მომიჯნავე დისციპლინების სამეცნიერო ლიტერატურას. კველვის ფარგლებში გამოყენებულია ტრიანგულაციური მიდგომა, რაც მოიცავს ისეთ კომპლექსურ კვლევის მეთოდებს, როგორიცაა ექსპერტთა გამოკითხვა, სიღრმისეული ინტერვიუ და ანკეტირება. აღნიშნული მეთოდების კომბინაცია თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მაქსიმალურად სრულყოფილად მიღების საშუალებას იძლევა, რომელთა ერთიანობაც სრული, დეტალური სურათის წარმოდგენაში გვეხმარება. შედეგების ანალიზი გვიჩვენებს, რომ ელექტორატის დამოკიდებულება არაერთგვაროვანი და, ძირითადად, კრიტიკულია ბაზარზე სუბიექტთა პოზიციონირების, მათ მიმართ ნდობის, წინასაარჩევნო დაპირებებისა და საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენების მეთოდების თვალსაზრისით. კვლევის ფარგლებში, გამოვლინდა ის ფაქტორები, რომლებიც გავლენას ახდენს პოლიტიკური ორგანიზაციისა და პოლიტიკოსის იმიჯის ელემენტების მიმართ საზოგადოების წევრთა დამოკიდებულებაზე და განსაზღვრავს მათ საბოლოო გადაწყვეტილებებს არჩევნებში მონაწილეობისა და კონკრეტული სუბიექტის მხარდაჭერის შესახებ.kaმარკეტინგის როლი და მნიშვნელობა პოლიტიკაშიპოლიტიკური სუბიექტების საზოგადოებასთან ურთიერთობაექსპერტთა გამოკითხვასიღრმისეული ინტერვიუპოლიტიკური პიარის ზეგავლენა საზოგადოების ფართო მასებზე და პოლიტიკური სუბიექტების მარკეტინგული შეთავაზებებიmaster thesis