მგალობლიშვილი, ნინონინომგალობლიშვილიMgaloblishvili, NinoNinoMgaloblishvili2025-02-242025-02-242013https://openscience.ge/handle/1/7938Learning the entire world culture Paul Hawken appeals to a wide range of audiences, with the devaluation is the "artistic", aesthetic criteria of "Style", "form", "unique", "the aesthetic taste". Paul Hawken is deliberately focuses on nature, amphibias, пародииное rethinking tradition, the mixture classics and avanguard, high and low, of mass and elitist. Aesthetic pluralism by becoming the defining trend, and in the development of the specific areas of design, such as design clothing, has led to a change in the nature of today's fashion By development of experience of all of world culture the postmodernism addresses to the widest audience, thus there is a devaluation "art", esthetic criteria "style", "form", "uniqueness", "esthetic taste". The postmodernism consciously is guided by an eklekticity, mosaicity, parody reconsideration of tradition, a mix of classics and vanguard, high and low, mass and elite. Aesthetic pluralism became the determining tendency in the development of the specific area of design, the design of clothing, has led to change of the very nature of modern fashionმოდა - ფართო კულტურული მოვლენაა, მაგრამ ჩვენს კვლევაში ძირითადი ყურადღება ეთმობა მოდის კვლევას ტანსაცმელთან მიმართებაში. ქართულ მეცნიერულ ლიტერატურაში მნიშვნელოვანი ხარვეზია კოსტიუმის ფილოსოფიურ და კულტუროლოგიურ ცოდნაში როგორც კულტურის პარადიგმისა. ჯერჯერობით არ არსებობს სერიოზული კვლევები მოდის თეორიის ირგვლივ, მწვავედ დგას პრობლემა ახალი მიდგომების გამომუშავებისა თანამედროვე კოსტიუმის შესახებ ცოდნათა სისტემაზაციის მიმართ. დღემდე პრაქტიკულად არ გამოიყენებოდა კულტურის კვლევების მიდგომა მოდის ფენომენის განსახილველად. ჩვენი ნაშრომი „ესთეტიკური პლურალიზმი თანამედროვე ტანსაცმლის დიზაინში“ სადოქტორო დისერტაციის ნაწილია და არსებულ პრობლემათა აღმოფხვრის მცდელობას წარმოადგენს. ნაშრომის აქტუალობას ხელს უწყობს ჩვენს მიერ არჩეული პრინციპული პოზიცია კვლევის პროცესში ტანსაცმლის უტილიტარულ-ფუნქციონალური დანიშნულებიდან მის ესთეტიკურ შინაარსზე აქცენტის გადატანისა. ნაშრომში მეცნიერულ-კონცეფტუალური თვალსაზრისით განხილულია XX საუკუნეში კოსტიუმის დიზაინის განვითარების მახასიათებელი პროცესები, მათი კავშირი სოციოკულტურულ სიტუაციასთან, რაც, თავის მხრივ, მოგვცა საშუალება კოსტიუმის აღწერა ვაწარმოოთ ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ტერმინებში და განვიხილოთ იგი როგორც ხელოვნებისა და დიზაინის ობიექტი. პოსტმოდერნიზმი მსოფლიო კულტურათა გამოცდილების ათვისების გზით მიმართავს უფართოეს აუდიტორიას, რასაც „მხატვრულის“, ესთეტიკური კრიტერიუმების -„სტილის“, „ფორმის“, „უნიკალურობის“, „ესთეტიკური გემოვნების“- დევალვაცია მოსდევს. პოსტმოდერნიზმი შეგნებულად არის ორიენტირებული ეკლექტურობაზე, მოზაიკურობაზე, ტრადიციათა პაროდიულ გადააზრებაზე, კლასიკურისა და ავანგარდულის, მაღალისა და დაბალის, მასობრივისა და ელიტურის ნარევზე. ესთეტიკური პლურალიზმი განმსაზღვრელ ტენდენციად იქცა დიზაინის ისეთი სპეციფიკური სფეროს განვითარებაში, როგორიც არის ტანსაცმლის დიზაინი, რამაც მიგვიყვანა თვით თანამედროვე მოდის თვისობრივ ცვლილებამდე.kaტანსაცმლის მოდაპოსტმოდერნისტული საზოგადოებაპოლიფონიური დიალოგიუარი ,,კარგ ფორმაზე“Clothing fashionpostmodern societypolyphonic dialoguerejection of "good form"Aesthetic Pluralism in Contemporary Clothing Designესთეტიკური პლურალიზმი თანამედროვე ტანსაცმლის დიზაინშიtext::conference output::conference proceedings::conference paper10.48616/openscience-237