ქიტიაშვილი, ზაქარიარამაზაშვილი, მარიამიმარიამირამაზაშვილი2019-12-032019-12-032019https://openscience.ge/handle/1/863Teacher profession is one of the most important in the world, it is nesessary to have great attention from the state, discussions about teacher prepearing have a long history, Today , the issue of teacher preparedness is the level of legislation, which emphasises its importance and prioritization. The newsworthy of thethis is that, the master program ‘’teacher education ‘’of Ivane Javakhishvili Tbilisi State University is so valuable and demanding in the sphere of preparing teachers, that’s why it is important to evaluate its effectivness from the point of view of skateholdres respectively. The main purpose of the presented paper is to study some difficulties which occuried during the practical realization of this program, challenges and expectations,to formulate reccomendations according to analysing of main literature and proper documentation. There is not scientific research about ths topic, so, this research results is the innovation itself . The research subject is master program ‘’ teacher education’’ and the research object is the practical realization of the mentioned program . The tasks of the research are: study of secondary information; define the issue; elaborate methodology; empirical research and analysis the results of the research; Give the recommendations. In this paper, we used the qualitative and qualitative research. In the qualitative reseach we mean deep interview.წინამდებარე ნაშრომის აქტუალობა მდგომარეობს იმაში, რომ თსუ-ის სამაგისტრო პროგრამა „მასწავლებელი“ მასწავლებელთა მომზადების თვალსაზრისით ერთ-ერთ რელევანტურ კურსად ითვლება და მნიშვნელოვანია შეფასდეს მისი ეფექტიანობა შესაბამისად ამ პროგრამით დაინტერსებული მხარეების მიერ. პროგრამის მიზანს წარმოადგენს ,,მასწავლებელთა განათლების“ სამაგისტრო პროგრამის პრაქტიკული რეალიზაციის პროცესში გამოვლენილი სირთულეების შესწავლა და პროგრამის განვითარებისთვის რეკომენდაციების შემუშავება ლიტერატურის/ დოკუმენტაციის ანალიზი. რაც შეეხება ამოცანებს, მათ შემდეგნაირად განვსაზღვრავთ: მეორეული ინფორმაციის დამუშავება კვლევის მეთოდოლოგიის განსაზღვრა კვლევის ინსტრუმენტის შემუშავება ემპირიული კვლევის ჩატარება დასკვნებისა და რეკომენდაციების შემუშავება კვლევის საგანს წარმოადგენს თსუ-ის „მასწავლებელთა განათლების“ სამაგისტრო პროგრამა, კვლევის ობიექტი გახლავთ თსუ-ის „მასწავლებელთა განათლების“ სამაგისტრო პროგრამის პრაქტიკა-განხორციელების პროცესი. კვლევის სიახლე მდგომარეობს იმაში, რომ მანამადე არ ჩატარებულა მსგავსი სახის კვლევა არ ავლენს იგივეობას და არ იმეორებს სხვა კვლევის შედეგებს.kaმასწავლებელთა განათლებასამაგისტრო პროგრამაბოლონიის პროცესი„მასწავლებელთა განათლების“ სამაგისტრო პროგრამა - გამოწვევები და პერსპექტივებითსუ-ის „მასწავლებელთა განათლების“ სამაგისტრო პროგრამის მაგალითზეmaster thesis