რუხაია, ნინობაჩანა, ზარქუაზარქუაბაჩანა2020-08-192020-08-192020https://openscience.ge/handle/1/2045The presented paper deals with marketing and ethno-cultural peculiarities. The paper discusses the cultural factors that may influence marketing. The master's thesis consists of four chapters. The first chapter discusses the essence of marketing, its main features, differences and goals, what does marketing serve? What factors need to be considered in order for marketing activities to be correct and targeted? The second chapter discusses the culture of what it includes. What are the cultural factors and what role do they play in people's lives? The influence of cultural factors on the human being as a consumer is also discussed. Whether the culture influences the buyer's behavior is all based on the examples of a foreign country as well as Georgian examples. The third chapter discusses the results of a study conducted in Georgia, which is presented in the paper in the form of tables to make the results easy to understand and interesting. The survey was conducted online. I used the well-known website (google.do.com). The respondents were Georgian maids over the age of 18 and over 50. Also at the end of this chapter is a conclusion and some recommendations that firms should take into account when conducting marketing activities.წარმოდგენილი ნაშრომი ეხება, მარკეტინგს და ეთნო კულტურულ თავისებურებებს. ნაშრომში განხილულია კულტურის მახასითებელი ფაქტორები, რომლებმაც შეიძლება გავლენა მოახდინონ მარკეტინგზე. სამაგისტრო ნაშრომი შედგება ოთხი თავისგან. პირველ თავში განხილულია მარკეტინგის არსი, მისი ძირითადი მახასიათებლები, განსხვავებები და მიზნები თუ რას ემსახურება მარკეტინგი? რა ფაქტორების გათვალისწინეება საჭირო იმისთვის, რომ მარკეტინგული საქმიანობა სწორი და მიზანმიმართული იყოს? მეორე თავში განხილულია კულტურა და მისი გავლენა მარკეტინგზე. რა არის კულტურისთვის დამახასიათებელი ფაქტორები, რას მოიცავს ის და თუ რა როლს თამაშობს ადამიანების ცხოვრებაში. ასევე განხილულია კულტურული ფაქტორების გავლენა ადამიანზე, როგორც მომხმარებელზე. ახდენს თუ არა გავლენას კულტურა მყიდველის ქცევაზე და ეს ყველაფერი განხილულია, როგორც უცხო ქვეყნის მაგალითებზე, ასევე ქართულ მაგალითებზე დაყრდნობით. მესამე თავში განხილულია ჩვენს მიერ წარმოებული კვლევის შედეგები, რომელიც ნაშრომში წარდგენილია დიაგრამების სახით, რათა შედეგები მარტივად აღსაქმელი და საინტერესო გახდეს. კვლევა განხორცილედა ონლაინ გამოკითხვის სახით. ნაშრომის ბოლოს წარმოდგენილია დასკვნა და გარკვეული რეკომენდაციები, რაც უნდა გაითვალისწინონ ორგანიზაციებმა საქართველოს ბაზარზე მარკეტინგული საქმიანობის განხორციელებისას.kaსაერთაშორისო მარკეტინგიეთნომარკეტინგისაქართველოში კულტურის გავლენა მარკეტინგზემარკეტინგი და ეთნოკულტურული თავისებურებები საერთაშორისო ბაზარზეmaster thesis