ხარაძე, ეფემიაშავაძე, ინგაინგაშავაძე2019-11-292019-11-292019https://openscience.ge/handle/1/815The master's work deals with challenges in the study of biology at the basic level of secondary school. The study of biology as the subject begins from the seventh grade. The study of biological issues at the primary stage is combined as an integral part with physics, chemistry and natural science issues. These issues are combined into one textbook – under the name of Nature / Natural science. In the documents that regulate education are clearly defined the scientific knowledge and skills that the pupil should take as a result of teaching biology. Nevertheless, the existing reality shows that pupils are less interested in studying natural sciences, including biology. According to the International Educational Research (TIMS 2007/2011, 2011. National Examinations Center), the achievements of Georgian pupils are far below to the international scaled average index. It is noteworthy that biology is one of the most important fields of natural sciences and, therefore, we found the study of problems related to its teaching at secondary school as relevant. The study of biology and the formation of interest in it takes a special importance at the basic level where the basic biological concepts are laid out and the biological consciousness begins to form.სამაგისტრო ნაშრომში საუბარია ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების შესახებ.ბიოლოგიის,როგორც საგნის სწავლება იწყება მეშვიდე კლასიდან.დაწყებით საფეხურზე ბიოლოგიური საკითხების შესწავლა ფიზიკის,ქიმიის და დედამიწათმცოდნეობის საკითხებთან ერთად,ინტეგრირებულად,ხდება.აღნიშული საკითხები გაერთიანებულია ერთ სახელმძღვანელოში-ბუნება/ბუნებისმეტყველების სახელწოდებით.განათლების მარეგულირებელ დოკუმენტებში ნათლად არის გაწერილი ის მეცნიერული ცოდნა და უნარ-ჩვევები,რომელიც მოსწავლემ ბიოლოგიის სწავლების შედეგად უნდა მიიღოს. მიუხედავად ამისა,არსებული რეალობა გვაჩვენებს,რომ მოსწავლეები ნაკლებად ინტერესდებიან საბუნებისმეტყვეტყველო მეცნიერებების, და, მათ შორის, ბიოლოგიის, შესწავლით. საერთაშორისო საგანმანათლებლო კვლევების (TIMS 2007,2011,2015. გამოცდების ეროვნული ცენტრი) თანახმად, საქართველოს მოსწავლეების მიღწევები ბუნებისმეტყველებაში მკვეთრად ჩამორჩება საერთაშორისო სკალირებულ საშუალო მაჩვენებელს. აღსანიშნავია ისიც, რომ ბიოლოგია საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების ერთ-ერთ უმნიშველოვანეს დარგს წარმოადგენს და, შესაბამისად, ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლაში მის სწავლებასთან დაკავშირებული პრობლემების კვლევა აქტუალურად მივიჩნიეთ. ბიოლოგიის შესწავლა და მისდამი ინტერესის ფორმირება განსაკუთრებულ დატვირთვას იღებს საბაზო საფეხურზე, სადაც სწორედ ძირითად ბიოლოგიურ ცნებებს ეყრება საფუძველი და ჩამოყალიბებას იწყებს ბიოლოგიური ცნობიერება. თუ რა სახის კომპლექსურ პრობლემებთანაა დაკავშირებული საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის სწალება ბოლო წლებში გამოკვლეული არ არის და შესაბამისად, ჩვენი ნაშრომი წარმოადგენს სიახლეს.kaზოგადსაგანმანათლებლო სკოლასაბაზო საფეხურიბიოლოგიის სწავლებაზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო საფეხურზე ბიოლოგიის სწავლების პროცესში არსებული გამოწვევების კვლევაmaster thesis