ხარაძე, ეფემიადათაშვილი, ანაანადათაშვილი2019-12-022019-12-022019https://openscience.ge/handle/1/843The following Master's thesis concerns on the resource room and its role in the learning process of pupils with special educational needs. It is known that Georgia's inclusive education system has undergone many phases of development and it is still experiencing changes. One of the essential parts of this process is the resource room which should exist in every school, where the pupil with special educational needs is enrolled. The resource room should support pupils' integration in the school space, helping pupils to develop skills and learn more. For this purpose, the room should be equipped with appropriate material-technical resources. Thus, the study of the role of the resource room is an important issue in the learning process of pupils with special educational needs. We discussed the existing literature and legislative regulations in relation with this topic. We found that the purpose and role of the resource room is less learned, so this research is the novelty. As a result of interest of the topic and preliminary research, we developed the following hypothesis: Most resource rooms are not equipped in accordance with the needs of pupils with special educational needs, there is a lack of educational literature and teachers and therefore these rooms can not fulfill their purpose.სამაგისტრო ნაშრომი ეხება რესურს ოთახს და მის როლს სსსმ მოსწავლეების სწავლის პროცესში. ცნობილია, რომ საქართველოს ინკლუზიური განათლების სისტემამ განვითარების არაერთი ეტაპი გაიარა და დღესაც განიცდის ცვლილებებს. ამ პროცესის ერთ-ერთი განუყოფელი ნაწილია რესურს ოთახი, რომელიც უნდა არსებობდეს ყველა სკოლაში, რომელშიც ჩარიცხულია სსსმ მოსწავლე. რესურს ოთახი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეების ინტეგრაციას სასკოლო სივრცეში, ეხმარებოდეს მოსწავლეს უნარების განვითარებასა და დამატებით მეცადინეობაში. ამისათვის იგი აღჭურვილი უნდა იყოს შესაბამისი მატერიალურ-ტექნიკური რესურსით. აქედან გამომდინარე, რესურს ოთახის როლის შესწავლა სსსმ მოსწავლეების სწავლის პროცესში აქტუალური საკითხია. აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით განვიხილეთ არსებული ლიტერატურა და საკანონმდებლო რეგულაციები. გამოვარკვიეთ, რომ რესურს ოთახის დანიშნულება და როლი ნაკლებად შესწავლილი საკითხია, ამიტომ კვლევა წარმოადგენს სიახლეს. თემატიკით დაინტერესებისა და წინასწარი კვლევის შედეგად შევიმუშავეთ ჰიპოთეზა: ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებათა უმრავლესობაში რესურს ოთახები არ არის აღჭურვილი სსსმ მოსწავლეების საჭიროებების შესაბამისად, აღინიშნება სასწავლო ლიტერატურისა და პედაგოგების ნაკლებობა და შესაბამისად ვერ ასრულებს თავის დანიშნულებას.kaრესურს ოთახისპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეებისწავლის პროცესირესურს ოთახი და მისი როლი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა სწავლის პროცესშიmaster thesis