ჩაგელიშვილი, ლალიმამსიკაშვილი, მარიამმარიამმამსიკაშვილი2020-10-142020-10-142020https://openscience.ge/handle/1/2107თანამედროვე გლობალურ მსოფლიოში აქტუალურია კომპანიების მიერ ისეთი ახალი ბაზრების აღმოჩენა, რომლებიც მათთვის მომგებიანი იქნება. უწინარეს ყოვლისა, კომპანიამ უნდა შეარჩიოს ბაზარი, სადაც მან თავისი მარკეტინგული ძალისხმევის კონცენტრაცია უნდა მოახდინოს. ამდენად, კომპანიამ დიდი ყურადღება უნდა დაუთმოს ახალ უცხოურ ბაზარზე გასვლის ეტაპებს, სტრატეგიებს, რომელთა საშუალებით უნდა შეაღწიონ მათთვის უცხო გარემოში. კარგი გადწყვეტილების მიღება არის სწორად შერჩეული პროცესი, რომელზეც დიდად არის დამოკიდებული კომპანიის წარამეტება. ნაშრომის პირველ თავში განხილულია საერთაშორის ბაზრები და მათზე შეღწევის სტრატეგიები. კერძოდ, აქ განხილულია საერთაშორისო ბაზრების ანალიზი და მათი შერჩევა, მოსალოდნელი რისკები და მათზე შეღწევის მეთოდები. მეორე თავი ეხება გადაწყვეტილების მიღებას საერთაშორისო კომპანიებში, განხილულია გადაწყვეტილების მიღების მოდელები, ეტაპები და ალტერნატიული გადაწყვეტილების მიღებაზე გარე გარემოს ზეგავლენა. მესამე თავში მოცემულია მმართველური გადაწყვეტილების ნალიზი და მისი ეფეტიანობა, კერძოდ, განხილულია გუნდური მუშაობის დიანმიკა, მისი მნიშვნელობა კომპანიის საქმიანობაში, მოცემულია ანალიზის მოდელები და პროგრამის შედგენა, აგრეთვე, მმართველობითი გადაწყვეტილების ეკონომიკური ეფექტიანობის შეფასებაkaსაერთაშორისო ბაზრები და მათზე შეღწევის სტრატეგიებიგადაწყვეტილების მიღების მოდელებისაერთაშორისო კომპანიებიმმართველური გადაწყვეტილების ანალიზი და ეფექტიანობაკომპანიის საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის მიზნით მმართველური გადაწყვეტილებების ფორმირებაmaster thesis