მატარაძე, თეონაჭანტურია, გიორგიგიორგიჭანტურია2019-12-262019-12-262019https://openscience.ge/handle/1/1221General Education is a constitutional right for the Georgian citizens and the government finances it. Today, the system faces serious challenges, including the problems about quality and equity. According to both national and international research, schools are unable to develop in students the so-called life/soft skills or in other words – key competencies. With that, they are unable to fulfill the main national goals of general education. Arguably, teachers play the most important role in general education development. Unfortunately, neither their competencies nor qualification is of the desired standards. Besides, the profession is not valued and recognized. In order for that to be changed, it is important that teacher subject associations are strong and effectively engaged in policy formation processes.ზოგადი განათლება საქართველოს მოქალაქეების კონსტიტუციით გარანტირებული უფლებაა, რომელსაც სრულად აფინანსებს სახელმწიფო. დღესდღეობით, საქართველოში ზოგადი განათლების სისტემა უმწვავესი პრობლემების წინაშე დგას. მათ შორის, ყველაზე მნიშვნელოვანია განათლების ხარისხისა და მასზე თანაბარი ხელმისაწვდომობის საკითხები. როგორც საერთაშორისო ასევე ეროვნული კვლევების მიხედვით, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებები ვერ ახერხებენ მოსწავლეების თანამედროვე უნარებით ე.წ. გამჭოლი კომპეტენციებით აღჭურვას (PIRLS, 2013) (TALIS, 2015) ანუ ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების მიღწევას. სასკოლო განათლების განვითარებისათვის ყველაზე მნიშვნელოვან როლს მასწავლებლები ასრულებენ. სამწუხაროდ, მასწავლებელთა როგორც კომეპტენცია ასევე კვალიფიკაცია ვერ პასუხობს თანამედროვე მოთხოვნებს. გარდა ამისა, თავად პროფესია არ არის სათანადოდ აღიარებული და დაფასებული. საქართველოში მასწავლებლის პროფესიის პრესტიჟის ზრდისა და რეგულირების სისტემის შემდგომი განვითარებისათვის აუცილებელია საგნობრივი ასოციაციების გაძლიერება და განათლების პოლიტიკის ფორმირების პროცესებში ეფექტიანი მონაწილეობა.47 გვ.kaორგანიზაციული განვითარების მოდელების მიმოხილვასაერთაშორისო გამოცდილებასაგნობრივი ასოციაციების ორგანიზაციულ განვითარების შემაფერხებელი ფაქტორებიგანათლების საკითხებზე მომუშავე საზოგადოებრივი ორგანიზაციების განვითარების შემაფერხებელი ფაქტორებიmaster thesis