სანაძე, რუსუდანკაპანაძე, სოფიოსოფიოკაპანაძე2019-11-292019-11-292019https://openscience.ge/handle/1/812Master's thesis concerns the availability of information and communication technologies and their integration into the learning process. Nowaday, it is impossible to live without technology. Technologies are engaged in all areas of human activity, and a great deal of time and effort is made by people. Various countries are concentrating more on information and communication technologies in education and communication technologies, as its curriculum is becoming more and more varied, giving students a stimulus. Also, the use of information and communication technologies is one of the most effective ways in the course of the lesson that makes it easy to understand and make new information available for the students, so that, the government has taken a number of steps to develop the accessibility of the ICT and its integration into the education, according to Georgian and foreign researches the process of education is uninteresting and less informative without technologies. So Research of the availability of information and communication technologies and their integration into the learning process is relevant. Several literature and researches have been investigated in this regard. However, it was found that such large-scale study in Sachkhere region was not conducted, and the surveys carried out in this district are limited to only separate schools. Therefore, my view is innovative. After studying various literature and research, we developed hypotheses: Teachers use information and communication technologies less often in the teaching process. The low level of teachers in the use of information-communication technologies. Low availability of the ICT for students and teachers. The aim of the master‟s thesis is to identify whether it is available for ICT students and teachers and how it is integrated in schools in Sachkhere district.სამაგისტრო ნაშრომი ეხება ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ხელმისაწვდომობისა და მათ სასწავლო პროცესში ინტეგრაციის კვლევას. დღესდღეობით წარმოუდგენელია ცხოვრება ტექნოლოგიების გარეშე. ტექნოლოგიები ჩარ-თულია ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში და დიდ დროსა და ძალისხმევას უზოგავს ადამიანს. ინფორმაციულმა და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ჩასართავად განათლებაში დიდ ყურადღებას უთმობენ სხვადასხვა ქვეყნები, რადგან მისი მეშვეობით სასწავლო პროცესი ხდება მეტად მრავალფეროვანი, მოსწავლეთათვის მიმზიდველი, სტიმულის მომცემი. ასევე ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება გაკვეთილის მსვლელობის დროს ერთ-ერთი ეფექტური თვალსაჩინოებაა, რაც ადვილად აღსაქმელს და გასაგებს ხდის მოსწავლეთათვის მიწოდებულ ახალ ინფორმაციას. სწორედ ამიტომ სახელმწიფო ბევრ ნაბიჯს დგამს, როგორც ისტ-ის ხელმისაწვდომობის გასაზრდელად, ისე მისი განათლებაში ინტეგრაციისათვის. როგორც ქართული, ასევე უცხოენოვანი კვლევების გაცნობის შედეგად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ დღევანდელი განათლების პროცესი ტექნოლოგიების გარეშე ნაკლებად საინტერესო და ინფორმაციულია, ამიტომ ინფორმაციული და საკომუნიკაიო ტექნოოგიების ხელმისაწვდომობისა და განათლებაში ინტეგრაციის კვლევა აქტუალურია. აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, მოვიძიეთ ბევრი ლიტერატურა და კვლევები, თუმცა აღმოჩნდა, რომ მსგავსი ფართო მასტაბის კვლევა საჩხერის რაიონში არ ჩატარებულა, ამ რაიონში ჩატარებული კვლევები შემოიფარგლება მხოლოდ ცალკეული სკოლებით. აქედან გამომდინარე ჩემი კვლევა წარმოადგენს სიახლეს. სხვადასხვა ლიტერატურისა და კვლევების გაცნობის შემდგომ, შევიმუშავეთ ჰიპოთეზა: მასწავლებლები ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს სწავლების პროცესში ნაკლებად იყენებენ. მასწავლებელთა დაბალი მზაობა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენების მხრივ. მოსწავლეებისა და მასწავლებლებისთვის ისტ-ის დაბალი ხელმისაწვდომობა.kaინფორმაციული ტექნოლოგიებისაკომუნიკაციო ტექნოლოგიებისაჩხერის სკოლებიინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ხელმისაწვდომობისა და განათლების პროცესში ინტეგრაციის კვლევასაჩხერის რაიონის სკოლების მაგალითზეmaster thesis