ჭკუასელი, ეთევანლეკიაშვილი, მარიამმარიამლეკიაშვილი2019-11-292019-11-292019https://openscience.ge/handle/1/807The present paper is devoted to the study of the quality of student literacy in the higher education institutions in Georgia. In the 21st century, each of us constantly receives huge volume information. The development of digital technologies makes every human being, at the same time, become a media user, as well as an author of media product. Today, the problem is not to find information, but it is to clarify the huge flow of information. The separation of fact and opinion has become one of the biggest challenges of our time. The development of technologies has changed the requirements of the market and the competencies of people accordingly. There is a wide-ranging education (poly education) that requires a wide range of skills. Nowadays, knowledge of any professions is no longer sufficient for a person to establish in society and to become a full member. For this he/she should possess a wide set of competences. A certain set of skills is needed for efficient use of information. Literacy involves a combination of all the skills needed for self-governing actions. Literacy is one of the major, key competences in the modern word. Reading and writing skills significantly affects the formation of individual as a citizen and his success in any field of activity. Therefore, the development of literacy is paid relevant attention to the preschool and school, and the higher education level.ინამდებარე სამაგისტრო ნაშრომი შეეხება სტუდენტთა წიგნიერების ხარისხის კვლევას საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებში. 21-ე საუკუნეში თითოეული ჩვენგანი გამუდმებით იღებს უზარმაზარი მოცულობის ინფორმაციას. ციფრული ტექნოლოგიების განვითარება თითოეულ ადამიანს, ერთსა და იმავე დროს, აქცევს როგორც მედიამომხმარებლად, ასევე, მედიაპროდუქტის ავტორად. დღეს, პრობლემას ინფორმაციის მოძიება კი არა, უკვე ინფორმაციის უზარმაზარ ნაკადში გარკვევა წარმოადგენს. ფაქტისა და მოსაზრების გამიჯვნა ერთმანეთისაგან ჩვენი დროის ერთ-ერთ ყველაზე დიდ გამოწვევად იქცა. ტექნოლოგიების განვითარებამ შეცვალა ბაზრისა და შესაბამისად ადამიანების კომპეტენციათა მიმართ მოთხოვნები. გაჩნდა ფართო განათლება (პოლიგანათლება), რომელიც ადამიანისგან ფართო უნარ-ჩვევების სპექტრს მოითხოვს. დღეს რომელიმე პროფესიის ცოდნა აღარაა საკმარისი იმისთვის, რომ ადამიანმა თავი დაიმკვიდროს საზოგადოებაში და გახდეს მისი სრულფასოვანი წევრი. ამისათვის იგი უნდა ფლობდეს კომპეტენციათა ფართო ჩამონათვალს. საჭირო ხდება უნართა გარკვეული ნაკრები ინფორმაციის ეფექტურად გამოსაყენებლად. წიგნიერება თავის თავში გულისხმობს ყველა იმ უნარ-ჩვევების ერთობლიობას, რომელიც ადამიანს თვითმართული ქმედებებისთვის სჭირდება. წიგნიერება თანამედროვე მსოფლიოში ერთ-ერთი ძირითადი, საკვანძო კომპეტენციაა. კითხვისა და წერის უნარები მნიშვნელოვნად განაპირობებს ინდივიდის მოქალაქედ ჩამოყალიბებასა და მის წარმატებას საქმიანობის ნებისმიერ სფეროში. ამიტომ წიგნიერების განვითარებას სათანადო ყურადღება ეთმობა როგორც სკოლამდელ და სასკოლო, ისე უმაღლესი განათლების საფეხურზე.kaსტუდენტებიწიგნიერების ხარისხიუმაღლესი სასწავლებელისტუდენტთა წიგნიერების ხარისხის კვლევა საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებშიmaster thesis