მაისაშვილი, ხათუნაროხვაძე, მარიამმარიამროხვაძე2019-12-252019-12-252019https://openscience.ge/handle/1/1196Social media is gaining more and more popularity in our lives, since this is the space we share the details of our life. This space reflects our role in real life and pushes individuals to play a certain role. Social media can be considered as the most comfortable platform for individuals to express, seek or experiment their identities, which is quite natural phenomenon for human being, because every individual feel need to belong to some larger body in social, emotional, or psychological context. Such popularization of social media and a systematic publication of documents, photos, videos and other content indicates that the future individe will be less healthy with their fake profiles and multiple identities. The research aims to analyze social media and determine its role in the formation of identity through "Selfie" and "Avatar". The study includes a theoretical overview of different theories about the identity of individuals. For research to be done observation techniques has been used on three main social networking channels, besides in-depth interviews were conducted with active users of social media. The results showed that there is no significant connection between the two main variables of our research, based on the results we can say that finding a positive correlation between social networks and formation of identity is still possible.სოციალური მედია ყოველდღიურად დიდ მნიშვნელობას იძენს ჩვენს ცხოვრებაში, რამდენადაც ეს არის ადგილი, სადაც გამოვხატავთ ჩვენი ცხოვრების დეტალებს. ეს სივრცე ირეკლავს ჩვენს როლს რეალური ცხოვრებაში და უბიძგებს ინდივიდებს გარკვეული როლების თამაშისკენ. სოციალური მედიას შეგვიძლია ვუწოდოთ ყველაზე კონფორტული პლატფორმა იდენტობის გამოხატვის, ძიების თუ ექპერიმენტირებისთვის, რაც ადამიანისთვის საკმაოდ ბუნებრივი მოვლენაა, იმიტომ რომ ყველა ინდივიდის სჭირდება საკუთარი თავის მიკუთვნება, რაღაც უფრო დიდ სხეულთან, სოციალურ, ემოციურ, თუ ფსიქოლოგიურ ჭრილში. სოციალური მედიის ასეთი პოპულარიზაცია და დოკუმენტების, ფოტოების, ვიდეოების და სხვა კონტენტის ასეთი სისტემატიური გამოქვეყნება მეტყველებს იმაზე, რომ მომავლის ინდივიდი იქნება ნაკლებად ჯანსაღი თავისი ყალბი პროფილებისა და რამდენიმე იდენტობის ქონის ფონზე. კვლევის მიზანია სოციალურ მედიის ანალიზი და მისი როლის განსაზღვრა პიროვნების იდენტობის ფორმირებაში „სელფისა“ და „ავატარის“ მეშვეობით. კვლევა მოიცავს თეორიულ მიმოხილვას სხვადასხვა თეორიებისა ინდივიდის შესახებ. კვლევისთვის გამოყენებულ იქნა დაკვირვების მეთოდის სამ ძირითად სოციალურ ქსელზე და სიღრმისეული ინტერვიუ სოციალური მედიის აქტიურ მომხმარებლებათან. შედეგებმა აჩვენა, რომ არ არსებობს მნიშვნელოვანი კავშირი ჩვენი კვლევის ძირითად ორ ცვლადს შორის, შედეგებზე დაყრდნობით შეგვიძლია განვაცხადოთ, რომ პოზიტიური კორელაციის პოვნა სოციალური ქსელების გავლენასა და იდენტობის ფორმირებას შორის ამ დრომდე შესაძლებელია.39 გვ.kaიდენტობა სოციალურ ქსელშისელფიავატარიიდენტობა სოციალურ ქსელში - სელფი და ავატარი, როგორც მეორე ცხოვრებაmaster thesis