ქიტიაშვილი, ზაქარიაკილასონია, სალომესალომეკილასონია2019-11-292019-11-292019https://openscience.ge/handle/1/810The master's thesis concerns the practice of teaching in the primary school and the basic level. The work is intended to find out how to teach the names on the primary and basic level, which methods and strategies are employed by teachers. That's why the topic in the Master's paper is relevant, since scientific and methodical manuals on the methods of active teaching in the Georgian language are scarce. The elaborated literature has shown that in the Georgian language the practice of the name of the general education school does not have an existing research work on the primary and primary level. Therefore, this research conducted on the abovementioned subject is original and represents the novelty. The Masters theme aims at researching the practice of the teaching of the general school at primary and basic level, for the following tasks:  Desktop research: existing research, legislative base;  Determination of research methodology;  Development of research tool;  Data analysis The subject of research is the name of teaching at the primary and primary level of secondary school, and the object - the process of teaching the names at primary and primary level of primary school. In the master's thesis we used the qualitative research method, namely semi-structured interviews, developed as a research tool for questioning orientation questions. 35 teachers in primary and primary school in Tbilisi private and public school were selected as the respondents.სამაგისტრო ნაშრომში საუბარია ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის დაწყებით და საბაზო საფეხურზე მრავალფეროვანი სწავლების სტრატეგიების გამოყენებით ზმნის სწავლების მნიშვნელობაზე. თანამედროვე სკოლაში გრამატიკის სწავლებას მთელი რიგი ხარვეზები აქვს და ყურადღება ნაკლებად არის გამახვილებული სწავლების თანამედროვე მიდგომებზე გრამატიკის შესწავლისას. თანამედროვე მეთოდიკურ ლიტერატურაში ფაქტობრივად არ არსებობს ზმნის კატეგორიის სწავლების ერთიანი მოდელი. თემის აქტუალობას განსაზღვრავს ქართულ ენაში ზმნის კატეგორიის აქტიური სწავლების მეთოდებისა და სტრატეგიების შესახებ არსებული სამეცნიერო და მეთოდიკური სახელმძღვანელოების სიმწირე. სამაგისტრო ნაშრომის ფარგლებში გავაანალიზეთ აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებული სამართლებრივი რეგულაციები და აქამდე არსებული კვლევები, რამაც ცხადყო რომ ჩვენ მიერ ჩატარებული კვლევის დონეზე გრამატიკის სწავლება თანამედროვე სტრატეგიების გამოყენებით ზმნის მაგალითზე არ არის მეთოდოლოგიური თვალსაზრისით გამოკვლეული, ასევე ქართულ მეთოდოლოგიურ ლიტერატურაში არ იძებნება კონკრეტულად ზმნის კატეგორიის სწავლების მოდელი. აქედან გამომდინარე წინამდებარე კვლევა ორიგინალურია და წარმოადგენს სიახლეს. სამაგისტრო ნაშრომის კვლევის მიზანია ქართულ ენაში სწავლების სტრატეგიების გამოყენების პრაქტიკის კვლევა ზმნის სწავლების მაგალითზე, ზმნის სწავლების თანამედროვე მდგომარეობის კვლევა, დაადგინოს რომელ სწავლების სტრატეგიებს იყენებენ ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლები, იყენებენ თუ არა თანამედროვე სტრატეგიებს გრამატიკის, კერძოდ ზმნის სწავლებისას. ასევე კვლევის მიზანია არსებული პრობლემების გამოვლენა და მათი დაძლევის გზების მოძიება საშუალო სკოლაში. პრობლემების ანალიზის საფუძველზე მეთოდიკური გზამკვლევის შემუშავება.kaქართული ენაწავლების სტრატეგიებიზმნის სწავლებაქართულ ენაში სწავლების სტრატეგიების გამოყენების პრაქტიკის კვლევა ზმნის სწავლების მაგალითზეmaster thesis