კობახიძე, დიმიტრიგუჯაბიძე, სალომესალომეგუჯაბიძე2021-12-122021-12-122021https://openscience.ge/handle/1/2706წინამდებარე სამაგისტრო ნაშრომი შეეხება იმ მარკეტინგული საშუალებების გაცნობას რომელსაც მიმართავენ უმაღლესი სასწავლებლები საერთაშორისო სტუდენტების მოსაზიდად. ასევე როგორია კონკურენტული გარემო საქართველოს ბაზარზე, არის თუ არა ყველა ის კომპონენტი მოწესრიგებული რამაც შესაძლოა საქართველოში მიღებული განათლება აღიაროს როგორც საერთაშორისო დონის განათლება. როგორია არსებული ინფრასრტუქტურის დონე, რამდენად არის მორგებული დღევანდელი მსოფლიოს თანამედროვეობასთან. ნაშრომში ასევე შეუძლებელია არ შევეხოთ ამჟამად ჩვენს ქვეყანაში მცხოვრები უცხოელი სტუდენტების სტუდენტურ ცხოვრებას, არიან თუ არა ისინი ჩართული ყველა აქტივობაში და მათი მხრიდან დანახული ჩვენი ქვეყანა, რა პრობლემებს წააწყდნენ მშობლიური ქვეყნისგან მოშორებით და გამართლდა თუ არა მათი მოლოდინება. რამდენად გამარტივებულია სასწავლო ვიზის მიღება საქართველოში და რა საბუთების წარდგენა არის საჭირო. რა დადებითი ბენეფიტი შეუძლია მოუტანოს ეკონომიკური კუთხით ამგვარმა პროგრამებმა სახელმწიფოს და რამდენად არის ჩვენი ქვეყანა მზად სიახლეებისთვის, გვაქვს თუ არა ამჟამად არსებული მასშტაბების გაზრდის შესაძლებლობა სხვადასხვა მარკეტინგული პრომოციებით. ნაშრომის ძირითადი კვლევის შედეგი განპირობებულია რაოდენობრივი კვლევის საფუძველზე ქართველი და უცხოელი სტუდენტების მოსაზრებაზე დაყრდნობით თუ რომელი ფაქტორია მათთვის მნიშვნელოვანი საზღვარგარეთ სწავლის გაგრძელების დროს.The master's thesis is dedicated to describe the marketing tools used by higher education institutions to attract international students. Also, what is the competitive environment in the Georgian market, are all the components regulated, which may recognize the education received in Georgia as an international level education. What is the level of existing infrastructure, how well it adapts to the modernity of today's world. In the paper it is also impossible not to touch on the student life of foreign students currently living in our country, whether they are involved in all activities and from our point of view our country, what problems they encountered away from their home country and whether their expectations were met. How much is it easier to get a study visa in Georgia and what documents are required. What positive benefits can such programs bring to the state from the economic point of view and how much is our country ready for innovations, whether we have the opportunity to increase the current scale with various marketing promotions. The result of the main research of the paper is based on the quantitative research based on the opinion of Georgian and foreign students which factor is important for them while studying abroad.kaმარკეტინგული საშუალებების გაცნობაუმაღლესი სასწავლებლებისაერთაშორისო სტუდენტებისაქართველოს ბაზარიქართული უმაღლესი საგანმანათლებო დაწესებულების პრომოცია საერთაშორისო აბიტურიენტთა მოთხოვნის მოსაზიდადmaster thesis