გაფრინდაშვილი, ლელაჯოლბორდი, ანიანიჯოლბორდი2020-01-142020-01-142019https://openscience.ge/handle/1/1327The master's thesis studies the factors that affect the student's gender socialization in the school environment. The master's thesis researches influence of teachers and teaching books on the gender trends and gender stereotypes learning process by the students. The study presents two research: The first survey was conducted in Georgia, the Georgian public school, with teachers who teach basic and middle classes, using qualitative research method techniques, depth interviews. Research studies: Attitudes and behaviors of teachers towards girls and boys; Transmitted gender attitudes from teachers to pupils; Issues of get use gender trends in the process of gender socialization, which are the basis of cultural norms; Role of teachers in the process of differentiated gender socialization.სამაგისტრო ნაშრომი ეხება სასკოლო გარემოში მოსწავლის გენდერულ სოციალიზაციაზე მოქმედი ფაქტორების შესწავლას. ნაშრომი იკვლევს მოსწავლეების მიერ გენდერული ტენდენციებისა და გენდერული სტერეოტიპების ათვისების პრეცესზე, მასწავლებლების და სასწავლო სახემძღვანელოების გავლენას. ნაშრომში წარმოდგენილია ორი კვლევა, პირველი კვლევა ჩატარდა საქართველოს, ქართულენოვან საჯარო სკოლაში, საბაზო და საშუალო კლასების პედაგოგებთან, თვისებრივი კვლევის მეთოდის ტექნიკის, სიღრმისეული ინტერვიუს გამოყენებით. კვლევა სწავლობს: პედაგოგების დამოკიდებულებებსა და ქცევით სტრატეგისებს გოგონებისა და ბიჭების მიმართ; მასწავლებლების მიერ გამოვლენილი გენდერული განწყობების ტრანსლირებას მოსწავლეებში; გენდერული სოციალიზაციის პროცესში გენდერული ტენდენციების ათვისების საკითხებს, რომელთა საფუძველსაც კულტურული ნორმები წარმოადგენს; პედაგოგთა როლს დიფერენცირებული გენდერული სოციალიზაციის პროცესში. კვლევამ გამოავლინა რომ: პედაგოგთა წარმოდგენით ბიჭები და გოგონები განსხვავდებიან ერთმანეთისგან: ფიზიკური მონაცემით, თვისებებით, ქცევებით, ნიჭით, უნარებით; მასწავლებლებს აქვთ ჩამომოყალიბებული შეხედულებები მოსწავლე ბიჭის და მოსწავლე გოგოს გენდერულ როლთან შესაფერისი მახასიათებლების შესახებ; სხვადასხვა გზებით ცდილობენ წინააღმდეგობა გაუწიონ მოსწავლეებს, რომლების გენდერულ როლთან სტერეოტიპულად არაშესატყვის მახასიათებლების ავლენენ; პედაგოგები აქტიურად უზიარებენ მოსწავლეებს სტერეოტიპულ შეხედულებებს ქალისა და მამაკაცის როლების; ამგვარად კვლევის შედეგად დადგინდა, რომ მასწავლებლები ხელს უწყობენ დიფერენცირებულ გენდერულ სოციალიზაციას.54 გვ.kaგენდერისოციალიზაცია და თვითობასასკოლო დისციპლინებიგენდერული სოციალიზაცია განათლების კონტქსტში: სასწავლო სახელმძღვანელოებისა და მასწავლებლების გავლენის შესწავლაmaster thesis