ჩოხელი, ეკალაშხია, მარიამმარიამლაშხია2019-11-252019-11-252019https://openscience.ge/handle/1/734Every activity that is directed to any goal, needs planning, to determine the possible deviations and receive efficient result. Nowadays the successful company's activity is unimaginable without strategic planning, which has always been in some form, though over time it has been revived and implemented in almost all spheres of management. The strategic planning is company's choice of ways of development, markets, competition methods and business vision, all of the activities that will help in achieving goals. Successful managers of the world unanimously recognize that strategic management performs a tremendous role in improving the performance of any company. The process of forming, implementing and evaluating the strategy requires great knowledge and effort. This process is gradually improving and implemented in practice, but it is interesting to observe the current situation. Based on this, I have chosen one of the most developed and fastest growing wines in our country. The first two chapters of the topic relate the theoretical bases for proper making of strategic planning. The third chapter reviews the current situation and the main trends in wine industry. I have selected two successful companies: "Tbilvino" and "Kakhetian Wine Cellar". As far as possible, I managed to analyze their activities, evaluate the current situation, present common and distinctive features. Based on the results I made small recommendations that, I think, will help companies improve their performance and achieve more success.ყოველი საქმიანობა, რომელიც რაიმე მიზნის მიღწევისკენაა მიმართული, საჭიროებს დაგეგმვას, რათა წინასწარ განისაზღვროს შესაძლო გადახრები და მიღებულ იქნეს ეფექტიანი შედეგი. დღესდღეობით, წარმატებული კომპანიის საქმიანობა წარმოუდგენელია სტრატეგიული დაგეგმვის გარეშე, რომელიც გარკვეული ფორმით ყოველთვის არსებობდა, თუმცა დროთა განმავლობაში დაიხვეწა და დაინერგა თითქმის ყველა სფეროს მართვის პროცესში. სტრატეგიული დაგეგმვა ეს არის კომპანიის მიერ განვითარების გზების, ბაზრების, კონკურენციის მეთოდებისა და ბიზნესის ხედვის შერჩევა ანუ ყველა იმ მოქმედების შესრულება, რომელიც დაეხმარება მიზნების მიღწევაში. მსოფლიოს წარმატებული მენეჯერები ერთხმად აღიარებენ, რომ სტრატეგიული მენეჯმენტი ასრულებს უზარმაზარ როლს ნებისმიერი კომპანიის საქმიანობის მაჩვენებლების გაუმჯობესებაში. სტრატეგიის ფორმირების, დანერგვისა და შეფასების პროცესი დიდ ცოდნასა და ძალისხმევას მოითხოვს. ეს პროცესი თანდათან იხვეწება და ინერგება პრაქტიკაში, თუმცა საინტერესოა რეალურად არსებულ ვითარებაზე დაკვირვება. გამომდინარე აქედან, საკვლევად შევარჩიე ჩვენი ქვეყნის ერთ-ერთი ყველაზე განვითარებული და სწრაფადმზარდი ღვინის დარგი. თემის პირველი ორი თავი ეხება სტრატეგიული დაგეგმვის სწორად წარმართვის თეორიულ საფუძვლებს. მესამე თავში მიმოხილულია ღვინის დარგში არსებული ვითარება და ძირითადი ტენდენციები. საკვლევად შევარჩიე ორი საკმაოდ წარმატებული კომპანია: „თბილღვინო“ და „კახური ღვინის მარანი“. შეძლებისდაგვარად მოვახდინე მათი საქმიანობის სტრატეგიული ანალიზი, შევაფასე არსებული მდგომარეობა, გამოვავლინე საერთო და განმასხვავებელი მახასიათებლები. მიღებული შედეგების საფუძველზე გავეცი მცირე რეკომენდაციები, რომლებიც, ჩემი აზრით, დაეხმარება კომპანიებს საქმიანობის სრულყოფასა და მეტი წარმატების მიღწევაში.kaსტრატეგიული მენეჯმენტის როლი კომპანიების წარმატებაშისტრატეგიის შემუშავების ორგანიზაციასტრატეგიის შემუშავება კომპანიებში და მისი სრულყოფის მიმართულებებისტრატეგიის შემუშავების თავისებურებები და სრულყოფის გზებიmaster thesis