მაჭარაშვილი, ნანანიკოლაშვილი, მარიამმარიამნიკოლაშვილი2019-12-302019-12-302019https://openscience.ge/handle/1/1254Master's work reflects the importance of emergency situations and urgent care management services to the public. The importance of the mood of the staff working for their effective and efficient work. Characteristics of the personnel attitude, description, differentiation of positive and negative factors. Searching for ways to eliminate negative factors and strengthening positive factors. The work presents the ways of raising the motivation of personnel and introduction in practice based on the views expressed by the staff themselves. Master's work has been used in foreign and Georgian literature, the study of the structures of foreign and Georgian emergency services, the working principles and assessment of employees' attitude based on different research and publications. The work studied 911 - Principles of Emergency Assistance and Emergency Management Services of America. The Administrative Structure of the Call Center Center is presented. The survey conducted by the Bureau staff is analyzed. It is noted that the personnel's view is more or less different in relation to various issues, though morality, which creates an organizational environment, is low. This means that staff require high selfconsciousness from leadership. The study also shows the types of calls received from the agency and the diagram showing dependence on the level of stress received by the staff. The second chapter of the Master's Study has been studied by the specifications and problems of the European 112.სამაგისტრო ნაშრომი ასახავს საგანგებო სიტუაციებისა და გადაუდებელი დახმარების მართვის სამსახურების მნიშვნელობას საზოგადოებისთვის. მომუშავე პერსონალის განწყობის მნიშვნელობას მათი ეფექტიანი და გამართული მუშაობისთვის. პერსონალის განწყობაზე მოქმედი ფაქტორების დახასიათებას, აღწერას, დადებითი და უარყოფითი ფაქტორების დიფერენციაციას. უარყოფითი ფაქტორების აღმოფხვრის გზების ძიებასა და დადებითი ფაქტორების გაძლიერების მიმართულებებს. ნაშრომი ითვალისწინებს პერსონალის მოტივაციის ამაღლების გზების დასახვასა და პრაქტიკაში დანერგვას თავად პერსონალის მხრიდან გამოთქმული მოსაზრებების საფუძველზე. სამაგისტრო ნაშრომში გამოყენებულია უცხოური და ქართული ლიტერატურა, შესწავლილია უცხოური და საქართველოს გადაუდებელი დახმარების სამსახურების სტრუქტურა, მუშაობის პრონციპები და თანამშრომელთა განწყობის შეფასება სხვადასხვა კვლევისა და პუბლიკაციის საფუძველზე. ნაშრომში შესწავლილია 911 - ამერიკის გადაუდებელი დახმარებისა და საგანგებო სიტუაციების მართვის მომსახურების პრინციპები. წარმოდგენილია ქოლ-ცენტრის სააგენტოს ადმინისტრაციული სტრუქტურა. გაანალიზებულია ბიუროს თანამშრომლებში ჩატარებული კვლევა. აღნიშნულია, რომ პერსონალის შეხედულება მეტ-ნაკლებად განსხვავებულია სხვადასხვა საკითხთან მიმართებაში, თუმცა მორალი, რომელსაც ქმნის საორგანიზაციო გარემო, არის დაბალი. ეს კი ნიშნავს, რომ პერსონალი მოითხოვს მაღალი თვითშეგნებით დამოკიდებულებას ხელმძღვანელობისგან. კვლევაში ასევე ნაჩვენებია სააგენტოში მიღებული ზარის ტიპები და პერსონალის მხრიდან მიღებული სტრესის დონის მასზე დამოკიდებულების გამომხატველი დიაგრამა. სამაგისტრო ნაშრომის მეორე თავში შესწავლილია ევროპული 112-თვის დამახასიათებელი სპეციფიკა და პრობლემები.90 გვ.ka9-1-1-ის სააგენტო1-1-2-ის სააგენტომომსახურება112-ის თანამშრომლების დაბალი მოტივაციის მიზეზები და მათი აღმოფხვრის გზები მომსახურების შემდგომი გაუმჯობესების მიზნითmaster thesis