თბილისის ღია უნივერსიტეტიბიზნესის და ინჟინერიის სკოლაGotsadze, MariMariGotsadzeგოცაძე, მარიმარიგოცაძე2020-08-202020-08-202020https://openscience.ge/handle/1/2055Education and science are related to the needs of the country, the strengthening of social life and the economy. The success of Georgia's European integration process is notably depends on the effectiveness of the field of education. The goal of my study is to set ways for increasing the competitiveness within higher and vocational education systems. The subject of study is higher and professional education, while the objective of research is the highest and vocational education systems of Georgia. In order to achieve the goal, we discussed the educational system of Georgia and its stages, analyzed the legislative basis for regulation of higher education and professional education in Georgia, characcterised the highest and vocational education systems of Georgia according to economic indicators.Besides,we studied current reforms and programs in higher and vocational education systems of Georgia . For studying the issue in depth we used the method of survey. In accordance with the analysis of our survey, graduates of higher institutions face difficulties according to speed of employmet. Besides, students of higher and vocational institutions complian about lack of practical work. With the aim of improving integration to Europe ,they recommend variety of exchange programes, equip with the material infrastructure of the educational institutions, implementation the modern methods of teaching, increase the motivation of professors and territorial availability of institutions.განათლება და მეცნიერება ქვეყნის განვითარების საჭიროებებთან, საზოგადოებრივი ცხოვრებისა და ეკონომიკის გაძლიერებასთან არის დაკავშირებული. საქართველოს ევროპული ინტეგრაციის პროცესის წარმატება მნიშვნელოვანწილადაა დამოკიდებული განათლების სფეროს ფუნქციონირების ეფექტიანობაზე. სამაგისტრო ნაშრომის კვლევის მიზანია საქართველოში უმაღლესი და პროფესიული განათლების სისტემის კონკურენტუნარიანობის ამაღლების გზების დასახვა. კვლევის საგანია უმაღლესი და პროფესიული განათლების სფერო, ხოლო კვლევის ობიექტია საქართველოს უმაღლესი და პროფესიული განათლების სისტემა. ნაშრომში დასახული მიზნის მისაღწევად განვიხილეთ საქართველოს განათლების სისტემა და მისი საფეხურები, გავაანალიზეთ საქართველოში უმაღლესი და პროფესიული განათლების რეგულირების საკანონმდებლო საფუძვლები და მათი ეკონომიკური მაჩვენებლები, შევისწავლეთ საქართველოს უმაღლესი და პროფესიული განათლების სისტემაში მიმდინარე რეფორმები და პროგრამები. თემის სიღრმისეულად წარმოსადგენად გამოვიყენეთ გამოკითხვის მეთოდი. ჩატარებული გამოკითხვის ანალიზმა აჩვენა, რომ დასაქმების სისწრაფის მიხედვით სირთულეების წინაშე დგანან უმაღლეს სასწავლებელთა კურსდამთავრებულები, ასევე პრაქტიკული სამუშაოების ნაკლებობას უჩივიან როგორც უმაღლესი, ასევე პროფესიული სასწავლებლების სტუდენტები. რეკომენდაციების სახით ისინი გვთავაზობენ გაცვლითი პროგრამების მრავალფეროვნებას, სასწავლებელთა ინფრასტრუქტურით აღჭურვას, სწავლების თანამედროვე მეთოდების დანერგვას, პროფესორთა მოტივაციის ამაღლებასა და სასწავლო დაწესებულებათა ტერიტორიული ხელმისაწვდომობის ზრდას.kaგანათლება და მეცნიერებასაქართველოს უმაღლესი და პროფესიული განათლების სისტემაThe ways of raising Competitiveness of higher and vocational education systems in Georgiaუმაღლესი და პროფესიული განათლების სისტემის კონკურენტუნარიანობის ამაღლების გზები საქართველოშიmaster thesis