ბელქანია, ნოდარჭელიძე, ანაანაჭელიძე2019-12-262019-12-262019https://openscience.ge/handle/1/1211In order for the education system to function effectively, school principals are vital. It is widely accepted, that it is them who determine and have direct influence not only on the teachers’ job performance but on the students’ results as well, in addition to the school environment, which can be refered to asa organizational culture. Nowadays, there are more than two thousand functioning public schools in Georgia, the characteristics of which can be differentiated by various traits, such as the amount of students studying in them, their geographical location, social context and many more. All these factors represent challenges for the school principals and require the use of new approaches on their part. The aim of this research paper is to study the different styles of leadership within school principals and what influence they have on the organizational culture. The research on the above mentioned topics is new to the system, since it had not been studied profoundly and thus, no recommendations had been offered. Other than that, it is of big importance because generally it is good for the field development, renovating the retraining system of the principals and developing new standards and sharing experience. As a result of the research, three types of school leadership styles have been differentiated. Number one – those leaders, who have well-developed administrative skills, but have low sense of leadership. Number two – those leaders, who have high sense of leadership, but suffer from lack of administrative skills. Number three – those leaders, who have both traits in them combined. It is worth mentioning, that the latter represented the minority of the whole group.ზოგადი განათლების სისტემის ეფექტიანი ფუნქციონირებისათვის ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან რგოლს სკოლის დირექტორები წარმოადგენენ. ფართოდ არის მიჩნეული, რომ სწორედ ისინი განაპირობებენ და პირდაპირი გავლენა აქვთ როგორც მასწავლებლების შრომით ნაყოფიერებაზე ასევე მოსწავლეთა შედეგებზე და სასკოლო კლიმატზე ანუ ორგანიზაციულ კულტურაზე. დღესდღეობით, ქვეყანაში 2000-ზე მეტი საჯარო სკოლა მოქმედებს, რომელთა დახასიათება მრავალი სხვადასხვა ნიშნით შეიძლება, როგორიცაა მოსწავლეთა რაოდენობა, გეოგრაფიული მდებარეობა, სოციალური კონტექსტი და სხვა ფაქტორები. ყოველივე ეს განსხვავებული გამოწვევების წინაშე აყენებს სკოლის დირექტორებს და განსხვავებული მიდგომების გამოყენებას მოითხოვს მათგან. ნაშრომის მიზანია გამოიკვლიოს სკოლის დირექტორთა ლიდერობის სხვადასხვა ტიპები და მათი გავლენა ორგანიზაციულ კულტურაზე. აღნიშნული კვლევა სიახლეა სისტემისათვის რადგან ძალიან მწირია მასალა რომელიც ამ საკითხს სიღრმისეულად სწავლობს და, რაც მთავარია, კონკრეტულ რეკომენდაციებს გვთავაზობს. გარდა ამისა, კვლევა მნიშვნელოვანია იმ მხრივ რომ, ზოგადად, ხელს შეუწყობს სფეროს განვითარებას. კონკრეტულად, დირექტორთა მომზადება-გადამზადების სისტემის განახლებას, ახალი სტანდარტების შემუშავებასა და გამოცდილების გაზიარებას. კვლევის მთავარ მიგნებად შეიძლება ჩაითვალოს ის რომ გამოიკვეთა სამი ტიპის სასკოლი ლიდერი - ისინი ვინც მაღალი ადმინისტრაციული უნარებით მაგრამ დაბალი სასწავლო ლიდერობით გამოირჩევნია; ისინი ვინც მაღალი სასწავლო ლიდერობითა და დაბალი ადმინისტრაციული უნარებით გამოირჩევიან; და ისინი რომლებიც როგორც მაღალი სასწავლო ლიდერობის, ასევე მაღალი ადმინისტრაციული ლიდერობის კომპეტენციებით. აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული ტიპის ლიდერები წარმოადგენდნენ უმცირესობას შერჩევით ერთობლიობაში.47 გვ.kaორგანიზაციული კულტურალიდერობადირექტორილიდერობის სტილის გავლენა ორგანიზაციულ კულტურაზეmaster thesis