ზოიძე, აკაკიზოიძე, სალომესალომეზოიძე2021-11-122021-11-122021https://openscience.ge/handle/1/26231994 წელს სალამანკას დეკლარაციამ და გაერთიანებული ერების ორგანიზაციის შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირების უფლებათა კონვენციამ მნიშვნელოვნად შეცვალა სპეციალური საჭიროებების მქონე ადამიანთა განათლებისადმი დამოკიდებულება. სალამანკის დეკლარაციით სათავე დაედო ინკლუზიური განათლების მოდელის საყოველთაოდ აღიარების პროცესს. 2004 წელს საქართველოს მთავრობამ ინკლუზიური განათლება პრიორიტეტულ მიმართულებად გამოაცხადა. რის შედეგადაც დაიწყო შეზღუდული შესაძლებლობების და სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა ინტეგრირება ზოგადსაგანმანათლებლო კლასებში. წინამდებარე სამაგისტრო ნაშრომი მიზნად ისახავს სწავლის უნარისა და გონებრივი განვითარების დარღვევის მქონე მოსწავლის სტრატეგიების ჩამოყალიბებას და კვლევას აჭარის საგანმანათლებლო ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების მშობლების და სპეც მასწავლებლის ურთიერთობების, მშობლების ჩართულობის და მათი მოლოდინების განსაზღვრას. ბავშვთა უფლებების კონცენციის მიხედვით, ყველა ბავშვს აქვს უფლება მიიღოს განათლება. უფრო მეტიც, ყველას შეუძლია ისწავლოს, მიუხედავად მისი ფიზიკური, ინტელექტუალური, სოციალური, ემოციური თუ სხვა მდგომარეობისა. ინკლუზიური განათლება აღიარებს მრავალფეროვნებას და განსხვავებულობის აუცილებლობას მოსწავლეების სწავლების პროცესში. სწორედ ამიტომ ინკლუზიური განათლების მიდგომის თანახმად, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვის ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლისა და მის სასწავლო პროცესში ჩართვა უმთავრესი პრიორიტეტია.The 1994 Salamanca Declaration and the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities significantly changed attitudes towards education for people with disabilities. The Salamanca Declaration marked the beginning of a process of universal recognition of the inclusive education model. In 2004, the Georgian government declared inclusive education a priority. As a result, students with disabilities and special educational needs began to be integrated into general education classes. The aim of this master's thesis is to formulate and research strategies for students with learning disabilities and mental development disorders in Adjara secondary schools to determine the relationship between parents and special education students, parent involvement and their expectations. According to the Convention on the Rights of the Child, every child has the right to education. Moreover, everyone can learn, regardless of their physical, intellectual, social, emotional or other condition. Inclusive education recognizes the need for diversity and diversity in the learning process of students. That is why, according to the inclusive education approach, the inclusion of a child with special educational needs in the general education school and its educational process is a top priority.kaგანათლებაშეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირების უფლებათა კონვენციაინკლუზიური განათლებაბავშვთა უფლებების კონცენციამოსწავლეების სწავლების პროცესისწავლის უნარისა და გონებრივი განვითარების დარღვევის მქონე მოსწავლეების სწავლების სტრატეგიებიmaster thesis