მაისაშვილი, ხათუნაგურჯიძე, ანუკიანუკიგურჯიძე2020-01-212020-01-212018https://openscience.ge/handle/1/1526The work below deals with the characteristics of gender roles distribution in modern Georgian TV advertisements. The goal of the research is to determine, what regularities the distribution of role models in advertisements are based on, whether modern TV ads contain traditional distribution of gender roles or stereotypes established in culture; And if it contains stereotypes and how they appear in advertising. One TV channel "Rustavi 2" has been selected for conducting the survey. Monitoring was going on for two months. The method of study was content analysis. This method can simultaneously help us research both, frequencies and relations, i.e., it calculates the frequency and use of the definitive concepts. Through the coding card, which data was developed by SPSS, we studied the main object - the characters of men and women. We focused on those key signs that help us to study the portrait of a woman and a man. The results of data processing have shown: (1) gender roles in advertising are based on traditional cultural stereotypes; (2) Women are more often seen in TV advertising than men; (3) The role of women in advertising is mainly the housewife or achievement of a beauty sample, man - businessman, successful in career, brave, fighter;მოცემულ ნაშრომში განხილულია თანამედროვე ქართულ სატელევიზიო რეკლამებში გენდერული როლების განაწილების თავისებურებები. კვლევის მიზანია, დავადგინოთ, რა კანოზომიერებებს ეყრდნობა როლური ფუქნციების განაწილება სარეკლამო რგოლებში, შეიცავს თუ არა თანამდეროვე სატელევიზიო რეკლამები გენდერული როლების ტრადიციულ განაწილებას ან კულტურაში დამკვიდრებულ სტერეოტიპებს; და თუ შეიცავს - როგორი მიმართებების სტერეოტიპებია და როგორ ჩანს ისინი რეკლამაში. კვლევის ჩასატარებლად შეირჩა ერთი სატელევიზიო არხი „რუსთავი 2“ , და მონიტორინგი გრძელდებოდა ორი თვე. საკვლევი მეთოდი იყო კონტეტ– ანალიზი. ეს მეთოდი საშუალებას იძლევა ერთდროულად იყოს სიხშირითი და რეალაციურიც, ანუ იგი ითვლის განსაზღვრულ ცნებების გამოყენების სიხშირესაც და გამოყენების კონტექსტსაც. კოდირების ბარათის მეშვეობით, რომლის მონაცემებიც სპეციალური კომპიუტერული პროგრამით SPSS დამუშავდა, შევისწავლეთ ძირითადი ობიექტი - ქალისა და მამაკაცის პერსონაჟები. ყურადღებას ვამახვილებდით იმ ძირითად ნიშნებზე, რომლებიც დაგვეხმარებოდა ქალის და კაცის პორტრეტების შესწავლაში. მონაცემების დამუშავების შედეგებმა აჩვენა: (1) რეკლამებში გენდერული როლები ტრადიციულ კულტურულ სტერეოტიპებს ეფუძნება; (2) ქალი უფრო ხშირად ჩანს სატელევიზიო სარეკლამო სივრცეში, ვიდრე მამაკაცი; (3)ქალის როლი რეკლამებში უმთავრესად არის დიასახლისი ან მიღწევადი სილამაზის ნიმუში, მამაკაცისა - საქმიანი, კარიერაში წარმატებული, მამაცი, მებრძოლი;kaრეკლამაქართული რეკლამის მედიამონიტორინგებიგენდერიგენდერული როლები სატელევიზიო რეკლამებშიmaster thesis