თოდუა, ნუგზარSeskuria, LevanLevanSeskuriaსესკურია, ლევანლევანსესკურია2021-04-142021-04-142020https://openscience.ge/handle/1/2341Beer is becoming an increasingly popular alcoholic beverage on the world market. Competition is intensifying and customers find it difficult to make the right decision. The aim of this investigation report is to study the global and Georgian beer market and to identify the behavioral characteristics of Georgian beer market users. To achieve this goal, several tasks have been identified: Research of the marketing strategies of global beer brands, research of the attitude of Georgian beer consumers towards Georgian beer brands, research of the attitude of Georgian beer consumers towards the marketing measures of companies in the Georgian brewery, determining the level of awareness of Georgian beer consumers about the beer market, identify the main factors affecting Georgian beer consumers when making a purchase decision and research of the loyal relationship between Georgian beer consumers and beer brands. The research method is one of the types of quantitative research, mass survey, namely questionnaire survey. Respondents were selected by random, simple random sampling. Selection total: 200 respondents. Secondary data analysis was also performed. The study found that Georgian beer consumers are skeptical of Georgian beer brands and trust more in foreign brands. The study also revealed some of the characteristics of their consumer behavior. At the end of the research, the main results and recommendations of the study are provided, which will help companies operating in the Georgian beer market to develop targeted customer-oriented marketing strategies and ensure a high level of competitiveness.ლუდი მსოფლიო ბაზარზე პოპულარული ალკოჰოლური სასმელია. დღეისათვის კონკურენცია სულ უფრო მძაფრდება და თანამედროვე მომხმარებელს უჭირს სწორი გადაწვეტილების მიღება. მოცემული კვლევის მიზანია ლუდის გლობალური და ქართული ბაზრის შესწავლა, აგრეთვე ქართული ლუდის ბაზრის მომხმარებელთა ქცევის თავისებურებების გამოვლენა. აღნიშნული მიზნის მისაღწევად ნაშრომში შესწავლილია და შესრულებულია შემდეგი სამუშაოები: ლუდის გლობალური ბრენდების მარკეტინგული სტრატეგიების კვლევა, ლუდის ქართველი მომხმარებლების ქართული ლუდის ბრენდებისადმი დამოკიდებულის კვლევა, ლუდის ქართველი მომხმარებლების ქართული ლუდსახარში კომპანიების მარკეტინგული ღონისძიებებისადმი დამოკიდებულების კვლევა, ლუდის ქართველი მომხმარებლების ლუდის ბაზრის შესახებ ინფორმირებულობის დონის დადგენა, ყიდვის გადაწყვეტილების მიღებისას ლუდის ქართველ მომხმარებელზე მოქმედი უმთავრესი ფაქტორების გამოვლენა და ლუდის ქართველ მომხმარებლებსა და ლუდის ბრენდებს შორის ლოიალური დამოკიდებულების კვლევა. კვლევის მეთოდია რაოდენობრივი კვლევის ერთ-ერთი სახე, გამოკითხვა, კერძოდ ანკეტირება. რესპოდენტები შეირჩა საალბათო, მარტივი შემთხვევითი შერჩევით. შერჩევის ერთობლიობა არის 200 რესპონდენტი. ასევე ჩატარდა მეორადი მონაცემების ანალიზი. კვლევის შედეგად დადგინდა, რომ ლუდის ქართველი მომხმარებლები სკეპტიკურად არიან განწყობილნი ქართული ლუდის ბრენდების მიმართ და უფრო მეტად უცხოურ ბრენდებს ენდობიან. კვლევამ ასევე გამოააშკარავა მათი სამომხმარებლო ქცევის გარკვეული მახასიათებლები. ნაშრომის ბოლოს მოცემულია კვლევის ძირითადი შედეგები და რეკომენდაციები, რომელთა გათვალისწინება ხელს შეუწყობს საქართველოს ლუდის ბაზარზე მომუშავე კომპანიებს, შეიმუშაონ მიზნობრივ მომხმარებლებზე ორიენტირებული მარკეტინგული სტრატეგიები და უზრუნველყონ კონკურენტუნარიანობის მაღალი დონის მიღწევა.kaქართული ლუდილუდის გლობალური და ქართული ბაზრის შესწავლალუდის გლობალური ბრენდებიMarketing research of the Georgian beer marketსაქართველოს ლუდის ბაზრის მარკეტინგული კვლევაmaster thesis