გაბუნია, კახაბარდაძე, მარიამიმარიამიბარდაძე2019-11-292019-11-292019https://openscience.ge/handle/1/814One of the gravest challenge of the civil integration is the ignorance of the state language from the side of the national minorities which meaningfully hinders their participation in the economic, political and social affairs of the country. The socialization process of the ethnical minorities, in the first place includes promoting teaching the state language within the other aspects. This should be produced at the age of school years. Thus, learning Georgian language is compulsory in accordance with the general educational law for the nonGeorgian general educational institutions and the subject is known with the name of Georgian as a secondary language. Depending on the name of our work the present research is concerning the topic of teaching Georgian language as a second language at the lower secondary education based on the text-books. This implies our interest to attentively realize numerous means and measures of teaching. Relevance of the topic: Georgia has always been a multiethnic country and still is. And social integration of the ethnic minorities is the main mission of our country. One of the most important aspects for their integration in the community is to overcome the lingual barrier, and text-book plays a great role in terms of successfully operating the matter. The aim of the research presents to reveal and analyse the existing problems and the positive overalls in the teaching method of Georgian as a secondary language through using the lower secondary education’s text-books. The subject of the research is the methodical analysis of the lower secondary education’s text-books of Georgian as a secondary language. The target of the research is the lower secondary education’s text-books of Georgian as a secondary language. The hypothesis of the research subject - There are many different types of problems manifested in the abovementioned text-books which hinders the implementation of teaching the state language in its best wayსამოქალაქო ინტეგრაციის ერთ-ერთი ყველაზე სერიოზული გამოწვევაა ეროვნული უმცირესობების მიერ სახელმწიფო ენის არ ცოდნა, რაც მნიშვნელოვნად აფერხებს მათ სრულფასოვან მონაწილეობას ქვეყნის პოლიტიკურ, ეკონომიკურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში. ეთნიკური უმცირესობების სოციალიზაციის პროცესი სხვა დანარჩენთან ერთად პირველ რიგში მოიცავს სახელმწიფო ენის სწავლების ხელშეწყობას. რასაც განსაკუთრებული ყურადღება სკოლის ასაკიდან უნდა მიექცეს. ამიტომაც ზოგადი განათლების კანონით სახელმწიფო ენის შესწავლა არაქართულენოვანი ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებისათვის სავალდებულოა და საგანი ცნობილია ქართული, როგორც მეორე ენის სახელწოდებით. ჩვენი ნაშრომის სახელწოდებიდან გამომდინარე, წინამდებარე კვლევა ეხება ქართულის, როგორც მეორე ენის სწავლების საკითხს საბაზო საფეხურზე სახელმძღვანელოებზე დაყრდნობით. რაც გულისხმობს ჩვენს ინტერესს, ყურადღებით გავაანალიზოთ მთელი რიგი ღონისძიებები სწავლებისა. თემის აქტუალობა: საქართველო მუდამ იყო მრავალეთნიკური ქვეყანა და დღემდე ასე გრძელდება. ეთნიკური უმცირესობების ინტეგრაცია საზოგადოებაში კი ჩვენი სახელმწიფოს ერთ-ერთი მთავარი მისიაა. სოციუმში მათი ინტეგრაციისათვის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი სახელმწიფო ენის ბარიერის დაძლევაა, სახელმძღვანელო კი დიდ როლს თამაშობს ამ საქმის სრულყოფილად წარმართვისათვის. კვლევის მიზანს წარმოადგენს ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურის სახელმძღვანელოების სწავლების მეთოდიკაში არსებული პრობლემებისა თუ დადებითი მახასიათებლების გამოვლენა და ანალიზი. კვლევის საგანს წარმოადგენს ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურის სახელმძღვანელოების მეთოდური ანალიზი. კვლევის ობიექტი - ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურის სახელმძღვანელოები; საკვლევი თემის ჰიპოთეზა - ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურის სახელმძღვანელოებში გამოკვეთილია სხვადასხვა ტიპის პრობლემა, რაც აფერხებს სახელმწიფო ენის სწავლების ხელშეწყობას უკეთესობისაკენ.kaეთნიკური უმცირესობებისოციოლინგვისტიკასამართლებრივი რეგულაციებიქართული, როგორც მეორე ენაქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურის სახელმძღვანელოების მეთოდური ანალიზიmaster thesis