გერსამია, მარიამდვალიშვილი, გიორგიგიორგიდვალიშვილი2019-12-252019-12-252019https://openscience.ge/handle/1/1194Public relations, in the Georgian academic space, there are not too many researches, especially studies that relate to the theory of public relation with the immediate community. One such theory is the Exccelence Theory, which is interested in the organization's public relations strategies. The thesis "Public Relations Strategies in the Banking Sector in Georgia" is based on this theory, he main purpose of which is to research public relations strategies of banks and determine which model of communication is used in banks, how to interact with the media and how much social responsibility. Based on the ratings, 4 banks in the Georgian market: "Liberty", "Bank of Georgia", "TBC" and "Kartu Bank". The research method is selected as quantitative and qualitative methods. Quantitative method of surveying - Mass Survey is used to find out the bank's customers’ opinion. Within the survey, 200 respondents were interviewed (140 face-to-face surveys, 60 internet polls). Due to the results of the survey, 8 ads were selected, according to the semiotic analysis of the main trends and messages that the banks used to communicate with the consumer.საზოგადოებასთან ურთიერთობის შესახებ, ქართულ აკადემიურ სივრცეში არცთუ ისე მრავლადაა კვლევები, განსაკუთრებით ისეთი კვლევები, რომელიც უშუალო საზოგადოებასთან ურთიერთობის არსებულ თეორიებს ეყრდნობა. ერთ-ერთი ასეთი თეორია, ამერიკელი მკვლევრის ჯეიმს გრუნიგის - ექსელენსის თეორიაა, რომელსაც აინტერესებს ორგანიზაციის საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიები. სწორედ აღნიშნულ თეორიას ეყრდნობა ნაშრომი „საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიები საქართველოში საბანკო სექტორის მაგალითზე“, რომლის მთავარი მიზანი ბანკების საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიების კვლევა და იმის დადგენაა თუ კომუნიკაციის რომელ მოდელს იყენებენ კონკრეტულ ბანკებში, როგორ ურთიერთობენ მედიასთან და რამდენად იაზრებენ სოციალურ პასუხისმგებლობას. არსებული რეიტინგებიდან გამომდინარე, კვლევის საგანია, საქართველოს ბაზარზე არსებული 4 ბანკი: „ლიბერთი“, „საქართველოს ბანკი“, „თიბისი“ და ბანკი „ქართუ“. კვლევის მეთოდად შერჩეულია, როგორც რაოდენობრივი, ასევე თვისებრივი მეთოდები. ბანკის მომხმარებლის აზრის გასარკვევად, გამოყენებულია კვლევის რაოდენობრივი მეთოდი - მასობრივი გამოკითხვა. კვლევის ფარგლებში გამოიკითხა 200 რესპონდენტი (140 პირისპირ გამოკითხვა, 60 ინტერნეტ-გამოკითხვა). გამოკითხვის შედეგებიდან გამომდინარე, შეირჩა ბანკის 8 რეკლამა, რომლის სემიოტიკური ანალიზის შედეგად დადგინდა ის ძირითადი ტენდენციები და შეტყობინებები, რომელსაც ბანკები მომხმარებელთან კომუნიკაციისას იყენებენ.79 გვ.kaექსელენსის თეორიარეკლამების სემიოტიკური ანალიზისიღრმისეული ინტერვიუების ანალიზი.საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგიები საქართველოში საბანკო სექტორის მაგალითზეmaster thesis