ძამუკაშვილი, შორენაშორენაძამუკაშვილისიდამონიძე, მაკამაკასიდამონიძეKhatuna ErgemlidzeSidamonidze, MakaMakaSidamonidzeDzamukashvili, ShorenaShorenaDzamukashviliგრემელაშვილი, ხათუნახათუნაგრემელაშვილი2025-02-192025-02-192024-11-08https://openscience.ge/handle/1/7872The aim of our research was to study the participation of students in the Georgian language and literature classes through observation; we found out how fully they are involved in the learning process. The observation was carried out in the 5th grades of specific five public schools, where students with learning disabilities were recorded. The observation of the lessons revealed that in most cases, the activities to be performed according to the plan remain a formality and the teacher cannot work according to the curriculum, due to the reasons that there is no time for the rest, and the students themselves have a low motivation to study. The observation showed that the teachers participating in the research, especially in numerous classes, have difficulty in teaching students with learning disabilities together with the class and preparing tasks and resources based on individual curricula. Their answers also revealed the need for a teacher's assistant to work permanently in the classroom, which is a well-tested and successful practice in European and American schools.ჩვენი კვლევის მიზანს წარმოადგენდა, დაკვირვების გზით შეგვესწავლა სსსმ მოსწავლეთა ჩართულობა ქართული ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილებზე; გამოგვერკვია, რამდენად სრულყოფილად არიან ისინი ჩართულეის საგაკვეთილო პროცესში. დაკვირვება განხორციელდა კონკრეტული ხუთი საჯარო სკოლის მე-5 კლასებში, სადაც ფიქსირდებოდნენ მოსწავლეები დასწავლის უნარის დარღვევით. გაკვეთილებზე დაკვირვებამ გამოავლინა, რომ უმეტეს შემთხვევბში, გეგმით შესასრულებელი აქტივობები ფორმალობადვე რჩება და პედაგოგი ვერ მუშაობს იგს-ს მიხედვით, იმ მიზეზებით რომ დრო დანარჩენებისთვის არ ყოფნის, ხოლო თავად სსსმ მოსწავლეებს სწავლის მოტივაცია დაბალი აქვთ. დაკვირვებამ აჩვემა რომ კვლევებში მონაწილე პედაგოგება, განსაკუთრებით, მრავალრიცხოვან კლასებშიმ, უჭირთ სსსმ მოსწავლეების სწავლება კლასთან ერთად და ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმებზე დაყრდნობით დავალებების, რესურსის მომზადება. მათი პასუხებიდან გამოიკვეთა ასევე კლასებში მუდმივად მასწავლებლის ასისტენტის მუშაობის აუცილებლობა, რომელიც ევროპისა და ამერიკის სკოლებში კარგად აპრობირებული და წარმატებული პრაქტიკაა.kaინკლუზიური განათლებასწავლის უნარის დაქვეითებაწერის უნარიკვლევის შედეგებიInclusive educationLearning disabilitiesWriting skillsResearch resultsResearch on the involvement of students with learning disabilities in the teaching process (on the example of teaching of Georgian language and literature, 5th grade)დასწავლის უნარის დარღვევის მქონე მოსწავლეთა ჩართულობის კვლევა საგაკვეთილო პროცესში (ქართული ენისა და ლიტერატურის საგნის სწავლების მაგალითზე მე-5 კლასიtext::conference output::conference proceedings::conference paper10.52340/erp.2024.05.46