ხელაშვილი, იოსებგიორგობიანი, ჯეინჯეინგიორგობიანი2019-11-282019-11-282019https://openscience.ge/handle/1/766Challenges of sustainable tourism marketing in the Caucasus mountainous regions-Tsaghveri as a case Within the increasing development of tourism industry in Georgia it is necessary to take appropriate measures to stimulate sustainable development of destinations. Growing industry creates new business opportunities, which is a great incentive for small enterprises. However, along with growth, the social, economic and 3 environmental challenges emerge, such as unemployment, under-qualification and inexperienced entrepreneurs, pollution, etc. It is necessary to work out a sustainable marketing plan, which makes tourism competitive, insures credible return on their investments and encourages a positive influence on the destination’s environment. Accordingly, sustainable tourism marketing and transdisciplinary approaches are innovative and one of the most important methods/concepts, which mean balancing interests of all involved parties. We consider Tsaghveri borough as a budget-back-up-resort next to relatively expensive destinations – Borjomi and Bakuriani. The sustainable marketing approach implies expanding the traditional Business-toConsumer and Business-to-Business approach to innovative - Business-to-Stakeholder one.მდგრადი ტურიზმის მარკეტინგული გამოწვევები კავკასიის მთიან რეგიონში (დაბა წაღვერის მაგალითზე) საქართველოში ტურიზმის ინდუსტრიის მზარდ განვითარებასთან ერთად აუცილებელია მივიღოთ შესაბამისი ზომები იმისათვის რომ ხელი შევუწყოთ მდგრად განვითარებას დესტინაციაში. მზარდი ინდუსტრია ქმნის ახალ ბიზნეს შესაძლებლობებს, რაც ძალიან დიდი მასტიმულირებელი ფაქტორია მცირე მეწარმეებისთვის. თუმცა, ზრდასთან ერთად, სოციალური, ეკონომიკური და გარემოს დაცვასთან დაკავშირებული გამოწვევები იჩენს თავს, როგორიც არის უმუშევრობა, დაბალი კვალიფიკაცია და გამოუცდელი მეწარმეები, დაბინძურება და ა.შ. აუცილებელია შევიმუშაოთ მდგრადი მარკეტინგული გეგმა, რაც გახდის ტურიზმს კონკურენტუნარიანს, უზრუნველყოფს ინვესტიციების საიმედო დაბრუნებას და ხელს შეუწყობს მოახდინოს პოზიტიური გავლენა დესტინაციის გარემოზე. ამგვარად, მდგრადი ტურიზმის მარკეტინგი და ტრანსდისციპლინური მიდგომები ინოვაციურია და წარმოადგენს ერთერთ ყველაზე მნიშვნელოვან მეთოდს/კონცეფციას, რომელიც გულისხმობს ჩართული მხარეების ინტერესთა ბალანსს. ჩვენ განვიხილავთ წაღვერს, როგორც დაბალ ბიუჯეტიან კურორტს, რომელიც მდებარეობს შედარებით ძვირადღირებული დესტინაციების ბორჯომისა და ბაკურიანის გვერდით. მდგრადი მარკეტინგული მიდგომა გულისხმობს ტრადიციული ბიზნესი-მომხმარებელთან და ბიზნესიბიზნესთან მიდგომის გავრცელებას ინოვაციურ ბიზნესი-სტეიკჰოლდერთან მიდგომაზე.kaკვლევის ობიექტიდესტინაციის კვლევაწაღვერიმდგრადი ტურიზმის მარკეტინგული გამოწვევები კავკასიის მთიან რეგიონში (დაბა წაღვერის მაგალითზე)master thesis