კაჭკაჭიშვილი, იაგოქაჯაია, სალომესალომექაჯაია2019-12-132019-12-132017https://openscience.ge/handle/1/1072The present study refers to labor conditions of drivers who work at Tbilisi and Tbilisi-Rustavi routes. The research aimed to study minibus drivers’ working conditions and also examine the type of relationship that exists between drivers and owner company of minibuses and minibus routes in Tbilisi and Rustavi. First part of the report dedicated to literature review including definitions of informal (shdow) economy, informal employement, and labor relation. When lbour relation is observed? Problems emerged by contemporary, new forms of employment in various counties. The research revealed that there is a signed leasing agreement between minibus drivers and “LTD Tbilisi Minibusses”, according to an agreement drivers lease company cars, also they are given permission to rotate on bus lines and pay fees for it daily. Drivers are obliged to use minibuses only for rotating to minibus routes, also, repair and provide required operational checking if needed. In addition, the code of conduct, the monthly work schedule and etc. is stipulated by a contract.წინამდებარე კვლევა ეხება თბილისის შიდა და თბილსი-რუსთავის სამარშრუტო ხაზებზე მოძრავი მიკროავტობუსების მძღოლების შრომის პირობებს; კვლევა მიზნად ისახავდა, შეესწავლა მიკროავტობუსის მძღოლების შრომითი პირობები, ასევე გამოეკვლია თუ რა ურთიერთობები არსებობს მძღოლებსა და იმ კომპანიას შორის, რომელიც ფლობს მიკროავტობუსებს და სამარშუტო ხაზებს თბილისსა და რუსთავში. ნაშრომის პირველ ნაწილში განხილულია არაფორმალური ეკონომიკისა და არაფორმალური დასაქმების ცნებები. ასევე, მიმოხილულია შრომითი ურთიერთობის მნიშვნელობა; თუ როდის იდენტიფიცირდება ურთიერთბა დასაქმებულსა და დამსაქმებელს შორის შრომით ურთიერთობად, რა პრობლემები არსებობს სხვდასხვა ქვეყნებში შრომითი ურთიერთობების თანამედროვე, არატრადიციული ფორმების გაჩენის პირობებში. კვლევის შედეგად გაირკვა, რომ მიკროავტობუსის მძღოლებსა და „შპს თბილისის მიკროავტობუსებს“ შორის გაფორმებულია იჯარის ხელშეკრულება, რომლის თანახმადაც მძღოლები იჯარით იღებენ კომპანიის ავტომობილებს, ასევე, სამარშრუტო ხაზებზე მოძრაობის უფლებას და ამისთვის იხდიან ყოველდღიურ გადასახადს. მძღოლები ვალდებული არაინ მიკროავობუსები გამოიყენონ მხოლოდ სამარშუტო ხაზებზე მოძრაობისთვის, საჭიროების შემთხვევაში შეაკეთონ და გაუწიონ ავტომობილებს აუცილებელი საექსპლუატაციო შემოწმება. ასევე, მძღოლებს კონტრაქტით გაწერილი აქვთ ქცევის წესები, მუშაობის თვიური გრაფიკი და სხვ.55 გვ.kaარაფორმალური ეკონომიკა და არაფორმალური დასაქმებამძღოლთა ქცევის ნორმებიმიკროავტობუსის მძღოლების შრომის პირობებიმიკროავტობუსების მძღოლების სამუშაო პირობებიmaster thesis