ბოსტოღანაშვილი, დავითგვამბერიძე, თეათეაგვამბერიძე2020-06-022020-06-022020https://openscience.ge/handle/1/1872The main concern of any developed countries is the education of the next generation in the world which means both of them secondary and the highest education. It is precondition of a strong country that every normal state thinks about the progress and success of younger generation. The relevance of the theme: It is very important that state structures must be fully involved in the development of schools and universities, they are obliged to bring up educational system and exactly connect to the modern standarts of the world. In particular, to develop the exam methods with the best approaches. School and the highest school are connected with each other. The student should be able to pass university exams with the knowledge gained at school, although there are subjects that are not taught at school but are mandatory for higher education. Nowadays in Georgia still happens some changes about the admission requirements of higher educational institutions, so it will be revealed how effective is our model in creating our state by examining and comparing the examples of other countries. The goal of the research is the effectiveness and difference between past and the current situation of the national exams in Georgia and other countries with using some researches, opinions and analysis from the last year pupils of school, students and lecturers. The subject of the research is the influence of the necessary exams for entrance into the highest education on the student’s career and development. The object of the research is the review of the national exams between early and current situation for the bachelor’s degree...მსოფლიოს ნებისმიერი განვითარებული ქვეყნის ძირითადი საზრუნავია მომავალი თაობის განათლება, რაც როგორც საშუალო ასევე უმაღლეს განათლებას გულისხმობს. ყველა ნორმალური სახელმწიფო ფიქრობს ახალგაზრდა თაობის წინსვლასა და წარმატებაზე, რადგან ეს ძლიერი ქვეყნის წინაპირობაა. თემის აქტუალობა: სახელმწიფოს სტრუქტურები სრულიად ჩართული უნდა იყვნენ სკოლის და უნივერსიტეტის განვითარებაში, ისინი ვალდებულნი არიან ხელი შეუწყონ მათ წინსვლას და ეცადონ მსოფლიოს თანამედროვე სტარდარტებს მიუსადაგონ. კერძოდ, გამოცდების მეთოდების შემუშავება მოახდინონ ყველაზე გამართლებული მიდგომებით. სკოლა და უმაღლესი სასწავლებელი უშუალო კავშირშია ერთმანეთთან. მოსწავლემ სკოლაში მიღებული ცოდნით უნდა შეძლოს საუნივერსიტეტო გამოცდების ჩაბარება, თუმცა არსებობს საგნები რომელიც სკოლაში არ ისწავლება და სავალდებულოა უმაღლესში ჩასაბარებლად. ქართულ სინამდვილეში დღესაც ხორციელდება ცვლილებები უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში მიღების წინაპირობებთან დაკავშირებით, შესაბამისად სხვა ქვეყნების მაგალითების განხილვითა და შედარების ანალიზით გამოიკვეთება თუ რამდენად ეფექტიან მოდელს ქმნის ჩვენი სახელმწიფო. კვლევის მიზანს წარმოადგენს უმაღლეს სასწავლებელში მისაღები გამოცდების ეფექტიანობა და განსხვავება ადრეულ და დღევანდელ მდგომარეობაზე, საქართველოსა და უცხოეთის ქვეყნების ფონზე, კვლევების, დამამთავრებელი კლასის მოსწავლეების და უნივერსიტეტის ლექტორების მოსაზრებები და მისი ანალიზი. კვლევის საგანია - უმაღლეს სასწავლებელში ჩასაბარებლად აუცილებელი გამოცდების გავლენა სტუდენტის პროფესიულ კავშირსა და განვითარებაზე...kaუმაღლესი განათლების მიღების წინაპირობებიბოლონიის პროცესიბაკალავრიატის საფეხურზე მიღების წინაპირობები და მათი ეფექტიანობა (საქართველოსა და OECD ქვეყნების შედარებითი ანალიზი)master thesis