ბოსტოღონაშვილი, დავითბოლქვაძე, რიტარიტაბოლქვაძე2019-11-122019-11-122019https://openscience.ge/handle/1/486The higher education institution shall students create the environmental conditions where students receive a quality education, and the higher education institution must undergo authorization, which is an external mechanism for the quality of higher education institutions. The renewed authorization standards in Georgia, according to the seven standards of author Master's thesis concerns the implementation of validation of valid standards. The relevance of the theme: Some of the higher education institutions have already passed (or have not passed) authorization, partial regulation of authentication is underway, which is related to the introduction of new standards. From this point of view, Georgian higher education has already acquired some experience, although the authentication process for the university is still ahead. The goal of the research is to identify the experience of authorization experts - the analysis of the authorization experts, the authorization of the decisions / protocols of the Authorization Board to identify the authorization standards for implementation; Assess the ongoing processes of authentication and set ways to solve specific problems. Based on the results of the analysis of the work, it became clear and revealed the existing problems in higher education institutions, experts' conclusions, as well as the authorization council decisions of the higher education institution.უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება ვალდებულია სტუდენტებს შეუქმნას ის გარემო პირობები, სადაც სტუდენტები მიიღებენ ხარისხიან განათლებას, ამისათვის აუცილებელია უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებამ გაიაროს ავტორიზაცია, რომელიც უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ხარისიხის უზრუნველყოფის გარე მექანიზმია. საქართველოში განახლებული ავტორიზაციის სტანდარტების თანახმად უსდ-ები ფასდება ავტორიზაციის შვიდი სტანდარტის მიხედვით. სამაგისტრო ნაშრომი ეხება ავტორიზაციის მოქმედი სტანდარტების იმპლემენტაციის პრობლემებს. თემის აქტუალობა: უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ნაწილმა უკვე გაიარა (ან ვერ გაიარა) ავტორიზაცია, ნაწილთან მიმართებაში მიმდინარეობს ავტორიზაციის გეგმიური მონიტორირნგი, რაც სწორედ ახალი სტანდარტების დანერგვის პროცესთანაა დაკავშირებული. ამ თვალსაზრისით ქართულ უმაღლეს საგანმანათლებლო სივრცეში უკვე დაგროვდა გარკვეული გამოცდილება, თუმცა უსდ-ს ნაწილისათვის ავტორიზაციის პროცესი ჯერ კიდევ წინაა. წარმოდგენილი საკვალიფიკაციო ნაშრომის მიზანია უკვე დაგროვილი გამოცდილების - ავტორიზაციის ექსპერტთა დასკვნების, ავტორიზაციის საბჭოს გადაწყვეტილებების/ოქმების ანალიზის საფუძველზე გამოიკვეთოს ავტორიზაციის სტანდარტების იმპლემენტაციის პრობლემები; შეფასდეს ავტორიზაციის მიმდინარე პროცესები და დაისახოს გამოკვეთილი პრობლემების გადაჭრის გზები. ნაშრომის ანალიზის შედეგებიდან გამომდინარე ნათელი გახდა და გამოიკვეთა არსებული პრობლემები, როგორც უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში, ექსპერტთა დასკვნებში, ასევე უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის საბჭოს გადაწყვეტილებებში.kaავტორიზაციის სტანდარტებიიმპლემენტაციის პრობლემებიუმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტების იმპლემენტაციის პრობლემებიmaster thesis