ჯორბენაძე, რევაზმარღანია, ლიკალიკამარღანია2020-01-172020-01-172018https://openscience.ge/handle/1/1427In the thesis is considered the forms of violence in elementary class students. The topic is relevant in its essence, because every day we face a number of cases of violence in schools, which often leads to a disaster. In the 21 century children seem to be more aggressive and it has different reasons. This study illustrates what kind of forms of violene are between elementary class students. In this research participated -112 people (80 pupils and 32 teachers) from Tbilisi and Zugdidi four public schools. The questionnaire was used, according to the results, we can note that the most frequent forms of violence in primary schools are mockery, verbal abuse, throwing off the item. st The purpose of the study was to determine how often the forms of violence in primary classes were revealed. If teachers have the exact information about this. Is there any difference between Tbilisi and Zugdidi elementary grades? We also wanted to know boys are more often victims of violence or girls. This study will help us to identify the peculiarities of the child's aggressive behaviors and we can offer teachers and parents the behavioral management methods that ensure the correction of behavior and reduction of aggressive actions.ნაშრომში განხილულია ძალადობის ფორმების გამოვლინება დაწყებითი კლასის მოსწავლეებში. თემა აქტუალურია თავისი არსით, რადგან ყოველდღიურად სკოლებში ძალადობის უამრავ შემთხვევას ვაწყდებით, ბავშვები რასაც ხშირად სავალალო შედეგამდე მივყავართ. 21-ე საუკუნეში ბავშვების აგრესიულ ქცევას, სხვადასხვა მიზეზი შეიძლება ქონდეს. მოცემული კვლევა ასახავს თუ როგორი ძალადობის ფორმები არსებობს დაწყებითი კლასის მოსწავლეებში. კვლევაში მონაწილეობა მიიღო-112 მა ადამიანმა (80 მოსწავლე და 32 მასწავლებელი) თბილისის და ზუგდიდის ოთხი საჯარო სკოლიდან. გამოყენებულ იქნა კითხვარი, მიღებული შედეგების მიხედვით შეგვიძლია ავღნიშნოთ, რომ გამოკითხული სკოლების დაწყებით კლასებში ყველაზე ხშირი ძალადობის ფორმებია დაცინვა, სიტყვიერი შეურაცხყოფა, ნივთის გადაგდება. კვლევის მიზანი იყო დაგვედგინა, თუ რამდენად ხშირია დაწყებით კლასებში ძალადობის ფორმების გამოვლენა. მასწავლებლებს რამდენად ზუსტი ინფორმაცია აქვთ ამის შესახებ. არის თუ არა განსხვავება თბილისისა და ზუგდიდის დაწყებითი კლასის მოსწავლეებს შორის ძალადობის ფორმების გამოვლენის მიხედვით. ასევე დაგვედგინა მოსწავლე ბიჭები უფრო ხშირად არიან ძალადობის მსხვერპლნი, თუ გოგოები. ეს კვლევა დაგვეხმარება ბავშვის აგრესიული ქცევის თავისებურების გამოვლენაში და მიღებული შედეგებით შეგვიძლია მასწავლებლებსა და მშობლებს შევთავაზოთ ქცევის მართვის ხერხები, რაც უზრუნველყოფს ქცევის კორექციას და აგრესიული ქმედებების შემცირებას.kaviolenceconflictschool conflictძალადობაკონფლიქტისასკოლო კონფლიქტიძალადობის ფორმები დაწყებითი კლასის მოსწავლეებშიmaster thesis