გთხოვთ, გამოიყენოთ ეს იდენთიფიკატორი ამ ერთეულის ციტირებისთვის ან ბმულისთვის: https://openscience.ge/handle/1/835
სათაური: აღსაზრდელის შეფასების პრაქტიკის კვლევა სკოლამდელი განათლების საფეხურზე
ავტორები: ჟიჟიაშვილი, ია 
ხელმძღვანელი: ქიტიაშვილი, ზაქარია 
ხარისხის სახელი: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
სასწავლო პროგრამის სახელი: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
განათლების საფეხური
(0 - საბაკალავრო, 1 - სამაგისტრო, 2 - სადოქტორო ან პოსტსადოქტორო)
1
დაწესებულება: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
ფაკულტეტი: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
საკვანძო სიტყვები: აღსაზრდელის შეფასება
სკოლამდელი განათლება
გამოცემის თარიღი: 2019
გამომცემელი: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
რეზიუმე: 
Child assesment is of utmost importance during preschool education because of its
educational purposes. Assessment process durign early ages is related to a lot of challenges, since
children develop in four main directions: physical, cognitive, social and emotional, however,
not coherently. Every child hasd individual level of his/her development.
Exhaustive information is provided through the assessment to every interested party –
teachers, parents and experts of education. They analyze on which stage of development a child
is, how effective their chosen teaching methods are, how they achieve educational goals with a
child and how they should plan the next educational year. The assessment during the preschool
education aims to reach the abovementioned goals. Therefore, child assessment practice
research during preschool education is actual.
Within the scope of this master’s thesis, we have analyzed legal framework and national
researches regarding child assessment, which made clear that in Georgian modern reality, there
is no significant research/source related to child assessment practice research during preschool
education. Therefore, this research, conducted on the abovementioned topic, is original and
novelty.
Taking into consideration that the thesis has research nature, we are not formulating the
hypothesis at this stage and belive that this is the subject for later work.

შეფასების საკითხს სკოლამდელ განათლებაში უდიდესი ადგილი უკავია მისი
აღმზრდელობითი ფუნქციიდან გამომდინარე. შეფასება ადრეულ ასაკში
დაკავშირებულია დიდ გამოწვევებთან, რადგან ბავშვები ვითარდებიან ოთხი
ძირითადი მიმართულებით: ფიზიკურად, კოგნიტიურად, სოციალურად და
ემოციურად, მაგრამ არა თანმიმდევრულად. ყველა ბავშვს განვითარების
ინდივიდუალური დონე აქვს.
შეფასების საშუალებით ამომწურავ ინფორმაციას იღებს ყველა დაინტერესებული
მხარე - აღმზრდელები, მშობლები, განათლების ექსპერტები. ისინი აცნობიერებენ,
განვითარების რა ეტაპზე არიან აღსაზრდელები, რამდენად ეფექტურია მათ მიერ
შერჩეული სწავლების მეთოდები, როგორ აღწევენ სასწავლო-სააღმზრდელო მიზანს
კონკრეტულ აღსაზრდელთან და როგორ უნდა დაგეგმონ მომავალი სასწავლო პროცესი.

სკოლამდელ განათლებაში შეფასება სწორედ ზემოაღნიშნული მიზნების მიღწევას
ემსახურება. ამდენად, სკოლამდელ განათლებაში აღსაზრდელთა შეფასების პრაქტიკის
კვლევა
მეტად აქტუალურია.
სამაგისტრო ნაშრომის ფარგლებში გავაანალიზეთ აღსაზრდელთა შეფასებაზე
არსებული სამართლებრივი რეგულაციები და ეროვნული კვლევები, რამაც ცხადყო,
რომ თანამედროვე ქართულ რეალობაში არ იძებნება სკოლამდელ განათლებაში
აღსაზრდელთა შეფასების პრაქტიკის კვლევასთან დაკავშირებული მნიშვნელოვანი
რესურსი/კვლევა. შესაბამისად, აღნიშნულ თემატიკაზე ჩატარებული წინამდებარე
კვლევა
ორიგინალურია და წარმოადგენს სიახლეს.
გამომდინარე იქიდან, რომ ნაშრომს აქვს ძიებითი ხასიათი, არ ვაყალიბებთ ამ
ეტაპზე ჰიპოთეზას და,
ვფიქრობთ, რომ აღნიშნული შემდგომი მუშაობის საკითხს
წარმოადგენს.
URI: https://openscience.ge/handle/1/835
ჩანს კოლექციებში:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

ფაილები ამ ერთეულში:
ფაილი აღწერა ზომაფორმატი
samagistro zhizhilashvili.pdfაღსაზრდელის შეფასების პრაქტიკის კვლევა სკოლამდელი განათლების საფეხურზე795.44 kBAdobe PDFდათვალიერება-გახსნა
სრული ჩანაწერის ჩვენება

CORE Recommender

გვერდის დათვალიერება

190
checked on Apr 19, 2024

გადმოწერა

2,317
checked on Apr 19, 2024


ერთეულები ციფრულ საცავში დაცულნი არიან საავტორო უფლებით, ყველა უფლების დაცვით, თუ სხვაგვარი რამ არაა მითითებული.