Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1874
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorგახელაძე, გიორგიka
dc.contributor.authorთოფურია, ნათიაka
dc.date.accessioned2020-06-02T11:50:21Z-
dc.date.available2020-06-02T11:50:21Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1874-
dc.description.abstractინკლუზიური განათლება არის მიდგომა, რომელიც ცდილობს ყველა სკოლის ასაკის ბავშვის ჩართვას სასწავლო პროცესში, მიუხედავად მისი შესაძლებლობისა და სირთულეებისა სწავლის პროცესში. მიუხედავად იმისა, რომ არ არსებობს განათლების ხარისხის ზოგადი განსაზღვრა კონცეფციების უმეტესობა შეიცავს ორ მნიშვნელოვან კომპონენტს: ჯერ ერთი მოსწავლეთა კოგნიტურიგანვითარება და მეორე ღირებულებებების, დამოკიდებულების და სოციალური პასუხისმგებლობის განვითარება. ეს ორივე ხელს შეუწყობს ინკლუზიური განათლების განვითარებას. თემის აქტუალობა: იმის მიუხედავად, რომ საქართველოში ინკლუზიური განათლება 2005 წლიდან დაიწყო და ამ კუთხით მუდმივად მიმდინარეობს ცვლილებები და სამინისტრო ორიენტირებულია უფრო სრულყოფილი და ახალი პროგრამების დანერგვისკენ, მაინც არსებობს პრობლემები მშობლების დამოკიდებულებაზე. მშობლები არ ეცნობიან პროგრამეს, ამიტომ ინკლუზიური განათლების მზაობაში გვაქვს პრობლემა, ასევე პრობლემა იყო ტიპური განვითარების მქონე ბავშვების მშობლებთან, რომ შშმ მოსწავლეები სწავლობენ მათ შვილებთან ერთად. ამ საკითხთან დაკავშირებით არც თუ ისე ბევრი კვლევა არსებობს, ამიტომ ამ კვლევის შედეგად გამოვლინდება თუ, რა დამოკიდებულება აქვთ და რამდენად კარგად იცნობენ ინკლუზიურ განათლებას მშობლები. საინტერესოა ბოლო წლების განმავლობაში თუ შეიცვალა ეს დამოკიდებულება და შშმმომსწავლეების მშობლების მზაობაც თუ გაიზარდა. კვლევის მიზანი: შშმ მოსწავლეების მშობლები და ტიპური განვითარების მქონე ბავშვების მშობლების დამოკიდებულების და მზაობის კვლევა ინკლუზიურ განათლებასთან დაკავშირებით და იმ პრობლემების გამოვლენა, რომელიც დღეს ამ საკითხთან დაკავშირბით არსებობ...ka
dc.description.abstractInclusiveeducationisanapproachthataimstoengagechildrenofallagesinthecurriculum, regardlessoftheirabilitiesanddifficultiesintheprocessoflearning. While there is no general definition of the quality of education, most of the concepts have two important components: firstly, students' cognitive development, and secondly, values, attitudes and social responsibility. Both will promote inclusive education. The relevance of the theme:Although inclusive education has started in Georgia since 2005 and the field is constantly changing and the ministry is focused on introducing more comprehensive and new programs, there are still problems with parents' attitudes. Parents are not familiar with the program, that causes problems with inclusive education.Also there was a problem with parents of children with typical development who are not for inclusive eduation. There is not much research on this issue, so the study will reveal how parents relate to inclusive education. It has been interesting to see if this attitude has changed in recent years and wheather the willingness of parents of students with disabilities has grown. The goal of the research: Attitudes and readiness of parents of students with disabilities and parents of children with typical development for inclusive education and identifying the existing problems. The subject of the research: Parents' attitude towards inclusive education and readiness. Object of the study: Parents of children with disabilities and parents of children with typical development of LEPL Public School N32 in Tbilisi, Georgia...ka
dc.language.isoka-
dc.publisherEast European Univeristyen
dc.publisherაღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტიka
dc.subjectინკლუზიური განათლებაka
dc.subjectსაჯარო სკოლაka
dc.subjectშეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირებიka
dc.titleმშობლების მზაობა ინკლუზიური განათლების მიმართka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Educationen
thesis.degree.nameგანათლების მეცნიერებების მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineგანათლების კვლევებისა და ადმინისტრირების სამაგისტრო პროგრამაka
dc.contributor.institutionEast European Univeristyen
dc.contributor.institutionაღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტიka
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1ka-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:ბიზნესისა და ინჟინერიის ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Natia Topuria samagistro.pdfმშობლების მზაობა ინკლუზიური განათლების მიმართ520.05 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

373
checked on Sep 27, 2024

Download(s)

1,523
checked on Sep 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.