Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1526
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorმაისაშვილი, ხათუნაka
dc.contributor.authorგურჯიძე, ანუკიka
dc.date.accessioned2020-01-21T11:22:40Z-
dc.date.available2020-01-21T11:22:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1526-
dc.description.abstractThe work below deals with the characteristics of gender roles distribution in modern Georgian TV advertisements. The goal of the research is to determine, what regularities the distribution of role models in advertisements are based on, whether modern TV ads contain traditional distribution of gender roles or stereotypes established in culture; And if it contains stereotypes and how they appear in advertising. One TV channel "Rustavi 2" has been selected for conducting the survey. Monitoring was going on for two months. The method of study was content analysis. This method can simultaneously help us research both, frequencies and relations, i.e., it calculates the frequency and use of the definitive concepts. Through the coding card, which data was developed by SPSS, we studied the main object - the characters of men and women. We focused on those key signs that help us to study the portrait of a woman and a man. The results of data processing have shown: (1) gender roles in advertising are based on traditional cultural stereotypes; (2) Women are more often seen in TV advertising than men; (3) The role of women in advertising is mainly the housewife or achievement of a beauty sample, man - businessman, successful in career, brave, fighter;en
dc.description.abstractმოცემულ ნაშრომში განხილულია თანამედროვე ქართულ სატელევიზიო რეკლამებში გენდერული როლების განაწილების თავისებურებები. კვლევის მიზანია, დავადგინოთ, რა კანოზომიერებებს ეყრდნობა როლური ფუქნციების განაწილება სარეკლამო რგოლებში, შეიცავს თუ არა თანამდეროვე სატელევიზიო რეკლამები გენდერული როლების ტრადიციულ განაწილებას ან კულტურაში დამკვიდრებულ სტერეოტიპებს; და თუ შეიცავს - როგორი მიმართებების სტერეოტიპებია და როგორ ჩანს ისინი რეკლამაში. კვლევის ჩასატარებლად შეირჩა ერთი სატელევიზიო არხი „რუსთავი 2“ , და მონიტორინგი გრძელდებოდა ორი თვე. საკვლევი მეთოდი იყო კონტეტ– ანალიზი. ეს მეთოდი საშუალებას იძლევა ერთდროულად იყოს სიხშირითი და რეალაციურიც, ანუ იგი ითვლის განსაზღვრულ ცნებების გამოყენების სიხშირესაც და გამოყენების კონტექსტსაც. კოდირების ბარათის მეშვეობით, რომლის მონაცემებიც სპეციალური კომპიუტერული პროგრამით SPSS დამუშავდა, შევისწავლეთ ძირითადი ობიექტი - ქალისა და მამაკაცის პერსონაჟები. ყურადღებას ვამახვილებდით იმ ძირითად ნიშნებზე, რომლებიც დაგვეხმარებოდა ქალის და კაცის პორტრეტების შესწავლაში. მონაცემების დამუშავების შედეგებმა აჩვენა: (1) რეკლამებში გენდერული როლები ტრადიციულ კულტურულ სტერეოტიპებს ეფუძნება; (2) ქალი უფრო ხშირად ჩანს სატელევიზიო სარეკლამო სივრცეში, ვიდრე მამაკაცი; (3)ქალის როლი რეკლამებში უმთავრესად არის დიასახლისი ან მიღწევადი სილამაზის ნიმუში, მამაკაცისა - საქმიანი, კარიერაში წარმატებული, მამაცი, მებრძოლი;ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectრეკლამაka
dc.subjectქართული რეკლამის მედიამონიტორინგებიka
dc.subjectგენდერიka
dc.titleგენდერული როლები სატელევიზიო რეკლამებშიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMA of Mass Communications in Media Studiesen
thesis.degree.nameმასობრივი კომუნიკაციის მაგისტრი მედიის კვლევებშიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineმასობრივი კომუნიკაციისა და მედიის კვლევები. (Mass Communication and Media Studies)ka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyსოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA thesis. Gurjidze maskomi.pdfგენდერული როლები სატელევიზიო რეკლამებში987.71 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

226
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

645
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.