Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1468
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorმაჭარაშვილი, ნანაka
dc.contributor.authorანდრონიკაშვილი, მირანდაka
dc.date.accessioned2020-01-17T11:52:49Z-
dc.date.available2020-01-17T11:52:49Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://openscience.ge/handle/1/1468-
dc.description.abstractForegoing paper discuses Woodrow Wilson’s infamous thesis from his classical work, politicspublic administration dichotomy, in Georgian public sector perspective, more specifically, education policy-making processes. As the democratization process unfolded within the country, the relevance of civil service concept also expanded. Georgian political agenda accentuated on topics such as competencies, roles and functions of civil service employees, borderlines of civil servants’ discretionary rights and broadly evaluating, the interplay of public administration and politics. Thus, Woodrow Wilson’s works and thesis, as one of the pioneers of politicsadministration dichotomy, creates a theoretical framework for the paper. His thesis will be rediscovered in contrast to novel findings of more modern researchers. Study of Georgian civil service is based on series of in-depth interviews with former and current public administrators serving on medium to upper echelons of the public administration. Furthermore, during the research, legal landscape of public administration has been carefully examined; the Constitution, and every other legal Act executed in regards with the public administration starting in 1995 until 2018 and directly or indirectly correlated the discretionary rights of public administrators. Apart from studying public administration in terms of its legal groundwork, for the purpose of thorough study of strategies regarding the public servants, the speeches of high-level government officials, such as presidents and prime-ministers, has also been evaluated. Hence, those findings assisted the study in determining the legal, political, formal and informal means of influence that public administrators can practice in policy-making processes including precedents and tendencies. The following distinction has been made during the research; due to ambiguous nature of politics, politics as policy-making and politics as partisan politics had to be distinguished. Due to the EU/Georgia Association Agreement, majority of reforms regarding the civil service that took place since the ratification, echoed the guidelines set by the Agreement. The paper also reviewed the public administration practice in the U.S. and the EU, since the first represents a sovereign state, while the latter is a commonwealth, so comparison in both prism would give a valuable perspective on which model will Georgia practice ultimately.en
dc.description.abstractწინამდებარე ნაშრომი განიხილავს ვუდრო ვილსონის კლასიკური ნაშრომის თეზისს, საჯარო ადმინისტრირებისა და პოლიტიკურ სფეროების დიქოტომიას, ქართული საჯარო ადმინისტრაციის, კერძოდ განათლების პოლიტიკის შემუშავების პროცესის ჭრილში. საქართველოში, დემოკრატიზაციის პროცესის დაწყებასთან ერთად, აქტუალური გახდა საჯარო სამსახურის ცნება; ქართულ პოლიტიკურ დღის წესრიგში ყურადღება მიექცა ისეთ საკითხებს, როგორიცაა საჯარო სამსახურში დასაქმებულთა კომპეტენციები; როლი და ფუნქციები, მათი დისკრეტული უფლებამოსილების საზღვრები და ზოგადად, საჯარო ადმინისტრაციის მიმართება პოლიტიკის, როგორც პოლიტიკის შემუშავების პროცესთან. შესაბამისად, ნაშრომის თეორიულ ჩარჩოს ქმნის ვუდრო ვილსონის, როგორც საჯარო ადმინისტრირება-პოლიტიკის დიქოტომიის პიონერის, მოღვაწეობის მანძილზე გამოქვეყნებული თეზისები აღნიშნულ თემატიკაზე, რომელიც შედარებული იქნება შედარებით თანამედროვე მკვლევართა მიერ საჯარო ადმინისტრირება-პოლიტიკის დიქოტომიის ახალ მიგნებებთან. ქართული საჯარო სექტორის შესწავლა ეფუძნება სიღრმისეულ ინტერვიუებს ყოფილ და ამჟამინდელ საშუალო და ზედა რგოლის საჯარო ადმინისტრატორებთან. ასევე, კვლევის პროცესში, დეტალურად იქნა შესწავლილი საჯარო ადმინისტრირების სამართლებრივი ლანდშაფტი საქართველოში; ქვეყნის უმაღლესი კანონი, თითოეული საკანონმდებლო აქტი, რომელიც მიღებულ იქნა 1995 წლიდან 2018 წლამდე და პირდაპირ ან ირიბად შეეხებოდა საჯარო ადმინისტრატორის უფლებამოსილებებს. გარდა საჯარო ადმინისტრირების საკანონმდებლო დონეზე შესწავლისა, კვლევის მიზნებიდან გამომდინარე, შეფასდა უმაღლეს ხელისუფალთა მიერ; პრეზიდენტის, პრემიერმინისტრისა და სხვა მაღალჩინოსანთა მიერ გამოთქმული მოსაზრებები, გაცხადებული მიზნები და სტრატეგიები საჯარო მოხელეთა მნიშვნელობისა და მათი კომპეტენციების შესახებ, რაც დაეხმარა კვლევას, დაედგინა რამდენად არის დაშვებული სამართლებრივ, პოლიტიკურ, ფორმალურ და არაფორმალურ დონეზე საშუალო და ზედა რგოლის საჯარო ადმინისტრატორთა მხრიდან პოლიტიკურ პროცესებში გავლენის მოხდების პრეცედენტები ან ტენდენცია. კვლევის პროცესში, ასევე გაიმიჯნა პოლიტიკა როგორც პოლიტიკური კურსის შემუშავების პროცესი და პარტიზანული პოლიტიკა. გამომდინარე იქიდან, რომ საქართველოს საჯარო სამსახურთან დაკავშირებული რეფორმათა ნაწილი წარმოადგენს ევროკავშირთან გაფორმებული ასოცირების ხელშეკრულების გამოხმაურებას, ნაშრომში ასევე გაკეთდა საჯარო ადმინისტრირების ევროპული მოდელის მცირე მიმოხილვა, რათა აღნიშნული პროცესი შესწავლილი ყოფილიყო საქართველოს, როგორც სუვერენული სახელმწიფოს და ევროკავშირის, როგორც თანამეგობრობის პრიზმაში.ka
dc.language.isokaen
dc.publisherIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.publisherივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.subjectსაჯარო ადმინისტრირების ისტორიული რაკურსიka
dc.subjectვილსონისეული დიქოტომიის რელევანტურობა დღესka
dc.subjectსაჯარო ადმინისტრირების რეფორმებიka
dc.titleვუდრო ვილსონის პოლიტიკა-ადმინისტრირების დიქოტომიის ანალიზი საქართველოს საჯარო სექტორის ჭრილში: განათლების პოლიტიკის მაგალითიka
dc.typemaster thesisen
dc.typeსამაგისტრო ნაშრომიka
thesis.degree.nameMaster of Arts in Public Policy and Administrationen
thesis.degree.nameსაჯარო მმართველობის მაგისტრიka
thesis.degree.level1-
thesis.degree.disciplineსახელმწიფო მართვა და საჯარო პოლიტიკა. Public Policy and Administrationka
dc.contributor.institutionIvane Javakhishvili Tbilisi State Universityen
dc.contributor.institutionივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიka
dc.contributor.facultyFaculty of Social and Political Sciencesen
dc.contributor.facultyსოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტიka
item.languageiso639-1ka-
item.cerifentitytypePublications-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemaster thesis-
item.openairetypeსამაგისტრო ნაშრომი-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)
Files in This Item:
File Description SizeFormat
მირანდა ანდრონიკაშვილი sajaro.pdfვუდრო ვილსონის პოლიტიკა-ადმინისტრირების დიქოტომიის ანალიზი საქართველოს საჯარო სექტორის ჭრილში: განათლების პოლიტიკის მაგალითი876.37 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

201
checked on Apr 25, 2024

Download(s)

838
checked on Apr 25, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.