Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1427
Title: ძალადობის ფორმები დაწყებითი კლასის მოსწავლეებში
Authors: მარღანია, ლიკა 
Advisor: ჯორბენაძე, რევაზ 
Degree Name: Master of Arts in Conflictology
კონფლიქტოლოგიის მაგისტრი
Degree Discipline: კონფლიქტების ანალიზი და მართვა. Conflict Analysis and Management
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: violence
conflict
school conflict
ძალადობა
კონფლიქტი
სასკოლო კონფლიქტი
Issue Date: 2018
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
In the thesis is considered the forms of violence in elementary class students. The topic is
relevant in its essence, because every day we face a number of cases of violence in schools,
which often leads to a disaster. In the 21
century children seem to be more aggressive and it
has different reasons. This study illustrates what kind of forms of violene are between
elementary class students. In this research participated -112 people (80 pupils and 32 teachers)
from Tbilisi and Zugdidi four public schools. The questionnaire was used, according to the
results, we can note that the most frequent forms of violence in primary schools are mockery,
verbal abuse, throwing off the item.
st
The purpose of the study was to determine how often the forms of violence in primary
classes were revealed. If teachers have the exact information about this. Is there any difference
between Tbilisi and Zugdidi elementary grades? We also wanted to know boys are more often
victims of violence or girls.
This study will help us to identify the peculiarities of the child's aggressive behaviors and
we can offer teachers and parents the behavioral management methods that ensure the
correction of behavior and reduction of aggressive actions.

ნაშრომში განხილულია ძალადობის ფორმების გამოვლინება დაწყებითი კლასის
მოსწავლეებში. თემა აქტუალურია თავისი არსით, რადგან ყოველდღიურად
სკოლებში ძალადობის უამრავ შემთხვევას ვაწყდებით, ბავშვები რასაც ხშირად
სავალალო შედეგამდე მივყავართ. 21-ე საუკუნეში ბავშვების აგრესიულ ქცევას,
სხვადასხვა მიზეზი შეიძლება ქონდეს. მოცემული კვლევა ასახავს თუ როგორი
ძალადობის ფორმები არსებობს დაწყებითი კლასის მოსწავლეებში. კვლევაში
მონაწილეობა მიიღო-112 მა ადამიანმა (80 მოსწავლე და 32 მასწავლებელი) თბილისის
და ზუგდიდის ოთხი საჯარო სკოლიდან. გამოყენებულ იქნა კითხვარი, მიღებული
შედეგების მიხედვით შეგვიძლია ავღნიშნოთ, რომ გამოკითხული სკოლების
დაწყებით კლასებში ყველაზე ხშირი ძალადობის ფორმებია დაცინვა, სიტყვიერი
შეურაცხყოფა, ნივთის გადაგდება.
კვლევის მიზანი იყო დაგვედგინა, თუ რამდენად ხშირია დაწყებით კლასებში
ძალადობის ფორმების გამოვლენა. მასწავლებლებს რამდენად ზუსტი ინფორმაცია
აქვთ ამის შესახებ. არის თუ არა განსხვავება თბილისისა და ზუგდიდის დაწყებითი
კლასის მოსწავლეებს შორის ძალადობის ფორმების გამოვლენის მიხედვით. ასევე
დაგვედგინა მოსწავლე ბიჭები უფრო ხშირად არიან ძალადობის მსხვერპლნი, თუ
გოგოები.
ეს კვლევა დაგვეხმარება ბავშვის აგრესიული ქცევის თავისებურების გამოვლენაში
და მიღებული შედეგებით შეგვიძლია მასწავლებლებსა და მშობლებს შევთავაზოთ
ქცევის მართვის ხერხები, რაც უზრუნველყოფს ქცევის კორექციას და აგრესიული
ქმედებების შემცირებას.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1427
Appears in Collections:სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro marghania.pdfძალადობის ფორმები დაწყებითი კლასის მოსწავლეებში1.25 MBAdobe PDFView/Open
ლიკა-მარღანია (1) konfliq.pdf854.11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

419
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

4,074
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.