Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/856
Title: თეორიული მასალის პრაქტიკული გამოყენების პრობლემები მათემატიკის სწავლების პროცესში
Other Titles: საბაზო და საშუალო საფეხურზე
Authors: ბეროშვილი, ნინო 
Advisor: ვეფხვაძე, თეიმურაზ 
Degree Name: Master of Education in Teacher Education
მასწავლებლის განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: მასწავლებელთა განათლება / Taecher Education
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ეორიული მასალა
პრაქტიკული გამოყენება
მათემატიკის სწავლება
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
Importance of mathematics is huge in everyday life. Development of Society is impossible
without the knowledge of mathematics. British mathematician, Hardy wrote about
mathematical beauty: „Mathematician`s work has to be as beautiful as the creation of poet and
painter, ideas must be in harmony with each other, just like colours and words“.
History of human development is related with understanding the universe and using
mathematics. The role of using mathematics in practice increases with development of society.
Mathematics is used beyond traditional fields, such as business, economics, biology, computer
science, etc.
Theoretical models created in mathematics are used to solve real-life problems and on the
other hand, practical problems supply mathematics with important and interesting tasks.
Accordingly, teaching process should underline the use of mathematical methods in order to
solve life problems. Teaching process of mathematics, that isfocused on solving practical and
scientific problems, increases students` motivation and interest towards mathematics.
(http://ncp.ge/ge/matematika/shesavali) Students often raise the question: “How can I use my
knowledge in life?“. This is a clear example, why it is important to teach how to use theoretical
knowledge in practice and why this issue is still trending today. Practical life challenges were
always the first sourceformathematical knowledge. It is important to explain the students the
objective of each topic, necessity to learn and how to use them in practice, when teaching
mathematics in order to help them answer the question themselves they often have: “how they
can use their knowledge“. Apart from learning mathematics, the students should be able to use
their theoretical knowledge to solve the various problems, as everyone, with any specialtyneeds
to make decision and manage the situation in life. (http://gesj.internetacademy.org.ge/download.php?id=2485.pdf&t=1)
(
N.
Shevardenidze.
2015)

დიდია მათემატიკის მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში. წარმოუდგენელია
საზოგადოების განვითარება მათემატიკური ცოდნის გარეშე. მათემატიკურ
მშვენიერებაზე ბრიტანელი მათემატიკოსი ჰარდი წერდა: „მათემატიკოსის ნაშრომი
ისევე მშვენიერი უნდა იყოს, როგორც მხატვრის ან პოეტის ქმნილება. იდეები
ერთმანეთთან ისეთსავე ჰარმონიაში უნდა იყვნენ, როგორც ფერები ან სიტყვები“.
კაცობრიობის განვითარების ისტორია დაკავშირებულია სამყაროს შეცნობასთან
და მათემატიკის გამოყენებასთან. საზოგადოების განვითარების შესაბამისად იზრდება
მათემატიკის პრაქტიკული გამოყენების ხვედრითი წილი. მათემატიკა გამოიყენება
ტრადიციულ სფეროთა ფარგლებს გარეთ, მაგალითად ბიზნესსა და ეკონომიკაში,
ბიოლოგიაში,
კომპიუტერულ მეცნიერებებში და სხვა.
მათემატიკაში შექმნილი თეორიული მოდელები გამოიყენება რეალურ,
ცხოვრებისეულ ვითარებებში პრობლემის გადასაჭრელად. პრაქტიკული პრობლემები,
თავის მხრივ მათემატიკას ამარაგებს მნიშვნელოვანი და საინტერესო ამოცანებით.
აქედან გამომდინარე, სწავლებისას მნიშვნელოვანი ყურადღება უნდა მიექცეს
მათემატიკური მეთოდების გამოყენებას საყოფაცხოვრებო პრობლემების გადაჭრისას.
მათემატიკის სწავლებისას, ძირითადი ფოკუსის გადატანა როგორც პრაქტიკული, ასევე
მეცნიერული ხასიათის პრობლემის გადაჭრაზე, აძლიერებს მოსწავლეთა მოტივაციას
და აღძრავს მათემატიკისადმი ინტერესს. (http://ncp.ge/ge/matematika/shesavali ) ხშირად
მოსწავლეებს უჩნდებათ კითხვა „რაში გამომადგება ნასწავლი მასალა ცხოვრებაში?“.
სწორედ ეს არის მარტივი ნათელი მაგალითი იმის, თუ რატომ არის მნიშვნელოვანი
თეორიული მასალის პრაქტიკული გამოყენების სწავლება და რატომ არის
დღესდღეისობით ეს თემა აქტუალური. ყველგან მათემატიკური ცოდნის
პირველ
წყაროს წმინდა პრაქტიკული ცხოვრებისეული მოთხოვნა წარმოადგენდა. ყოველთვის
საჭიროა მათემატიკის შესწავლისას გავაცნოთ მოსწავლეებს თითოეული საკითხის
შესწავლის მიზანი, დავანახოთ საკითხების შესწავლის აუცილებლობა, მისი
პრაქტიკული გამოყენება. რათა მათ მიერ ხშირად დასმულ კითხვას „რაში გამოადგებათ
ესა თუ ის საკითხი „ პასუხი თვითონვე გასცენ.
მოსწავლეებმა მათემატიკის სწავლის
გარდა, უნდა შეძლონ უკვე ნასწავლი თეორიული მასალის გამოყენება სხვადასხვა
პრობლემის გადაჭრისას, რადგან ცხოვრებისეულ სიტუაციაში გადაწყვეტილების
მიღება, სიტუაციის ფლობა ნებისმიერი პროფესიის ადამიანს სჭირდება.
(http://gesj.internet-academy.org.ge/download.php?id=2485.pdf&t=1) (ნ.შევარდენიძე. 2015)
URI: https://openscience.ge/handle/1/856
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro beroshvili.pdfთეორიული მასალის პრაქტიკული გამოყენების პრობლემები მათემატიკის სწავლების პროცესში1.11 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

553
checked on Apr 25, 2024

Download(s)

2,080
checked on Apr 25, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.